Uus tarbija eeldab ja ootab uutmoodi lähenemist, teist sõnumit, tal on teised väärtushinnangud ning iluideaalid. Loomulikult ei tähenda see, et kosmeetikal ja iluhooldustel poleks uuel ajastul kohta. On, aga muutunud on sõnastus, kuidas neid asju uuele põlvkonnale pakutakse. Ei piisa üksnes naturaalse koostise rõhutamisest, sest see on tegelikult juba niivõrd elementaarne. Roheline mõtteviis on laialt levimas ning seda ka ilu- ja heaolutoodete puhul. Rohelist mõttelaadi toetav ja puhta koostisega kosmeetika on muutunud luksuskaubast ning kitsale sihtrühmale huvipakkuvatest nišitoodetest igapäevaseks valikuks. See tingis muutuse ka messihallides, kus juba teist korda räägime ilust tervise ja heaolu võtmes, kus toodete orgaaniline ja puhas koostis, tervisesõbralikkus ja keskkonnasäästlikus on must be. Veelgi enam – me ainult ei räägi, me näitame, anname proovida, arutleme.

Rohelise mõtteviisi populaarsus on kasvanud viimase kümne aastaga ning nüüdseks on sellega kohanemas ja seda oma brändiga sidumas juba ka peasaalis esindatud profisarjad ja kliinikud: üha rohkem leiab professionaalsete proteseduuride järelhooldusteks või toetavateks kuurideks naturaalse koostisega hooldustooteid. Kiiret tulemust lubavad ilusüstid ei ole kadumas, vastupidi, mugavus, ajakokkuhoid ja kohene tulemus on endiselt selle valdkonna märksõnad. Kuid neile lisaks pakutakse nüüd juba erinevaid looduslikke või koguni holistilisi teraapiaid ning tooteid koduseks kasutamiseks.

Kunagi varem pole ilutoodete tarbija olnud nii teadlik. Me seisame messil juba mitmendat aastat vastamisi noore ja iseteadliku külastajaga, kellel on omad põhimõtted ja tõekspidamised. Kelle jaoks on ilu asemel olulisemad märksõnad enesekindlus, hea tervis, harmoonia ja rahulolu. Uue ajastu ilu on rohkem seespidine ja pole enam niivõrd seotud sooga. See on ka põhjus, miks valdavalt naistele suunatud messiprojekt pöörab sel korral tähelepanu ka meestele. Messi meesteala toob trendikad mehed massidesse ja avalikkuse ette. Enda eest hoolitsemine ei ole edevus, vaid hoolimine. Kuna naised ja mehed jäävad ikka olema erinevad, kui väga ka sugude vahelised piirid ei hajuks, siis on meestealal ja sinise täpiga tähistatud stendide juures esindatud spetsiaalsed meeste naha vajadusi arvestavad hooldustooted ning tutvustatakse just meestele suunatud protseduure. Personaalsed lahendused ja eritooted väiksematele tarbijarühmadele on lähiaastate üks suurimaid arenguid, mis ilumaailma ees ootab.

Muutustest rääkides ei pääse mööda ka üha noorenevast ilutoodetete tarbijast. Noored ammutavad inspiratsiooni meelelahtustööstusest ja selle peegeldusest sotsiaalmeedias. See on loonud uued iluideaalid, kus oma välimuse korrigeerimise aluseks pole enam niivõrd vajadus kui soov. Soov sarnaneda, olla ahvatlevam ja aktsepteeritum. Uue põlvkonna tarbija vastuvõtlikkus välistele minapilti mõjutavatele teguritele ning valmisolek oma välimusega eksperimenteerida on suurem kui kunagi varem. Nii pakuvad mitmed messihalli stendid laia valikut nooremale, äsja turule sisenud tarbijale huvipakkuvaid tooteid. Selleks, et noor inimene ilumaailma ahvatlustest pimestatuna ei libastuks, on kohal ala spetsialistid, kes kõigile küsimustele vastavad ja nõu annavad.

Moodne ilu- ja heaolutoode ise on samuti muutunud. Lisaks puhtale koostisele mängib üha rohkem rolli ka toote innovaatilisus ehk kuidas on suudetud kreemipurgis ühendada loodus ja teadus. Suunanäitajad selles vallas on kindlasti maailmas juba ligi kümme aastat laineid löönud Korea ja Jaapani ilutoooted, mis ühendavad iidsed tarkused rahvameditsiini ja ravimtaimede vallast innovaatiliste töötlemismeetoditega. Korea ja Jaapani iluhooldus on Lääne omast ees ligi kümne aasta teadustöö jagu. Sel aastal on neid messil väljas ligi 20 stendis. Lai valik iluhooldustooteid, eksootilised komponendid, tõestatud efektiivsus ja taskukohane hind on ilmselt argumendid, miks tasuks messil üle vaadata just need kosmeetikatooted. Leiate Korea ja Jaapani ilutooted oranži täpiga tähistatud stendide juurest.
Mult on küsitud, et kui ilumaailmas on samuti kõik internetti kolimas ja reaalsest kontaktist enam loeb kosmeetikatoodete ostlemise juures protsessi kiirus, mugavus ning igal ajahetkel kättesaadavus, siis kas ilumessi aeg ehk ümber pole. Kindlasti on see mõjutanud messipilti, pannes suured hulgimüüjad ja jaekaubandusele orienteeritud ettevõtted messide asemel pigem oma e-poodidesse investeerima. Kuid usun, et vahetu kontakt ja infovahetuse vajalikkus lõpptarbija ning spetsialisti vahel jääb. Nagu jäävad ka uudishimu uuenduste vastu, soov uusi ideid ja inspiratsiooni leida. Nii kaua, kui ilumess suudab veel luua häid emotsioone ja head enesetunnet, aidata leida lahendusi, pakkuda uusi teadmisi ja kogemust, nii kaua on tema koht inimeste südames veel alles.

Tõesti, kõik on nii muutunud – aeg ja inimesed. Tõekspidamised ja ideaalid on teised. Kõigest sellest hoolimata leian, et muutused on head, sest nad panevad meid liikuma ning edasi arenema, toovad uue hingamise, uue vaatenurga ja uue hoo.

Ilusat sügist ja kohtumiseni sügismessil „Ilu sõnum 2018”!

Ootame teid :
12.10 10.00–19.00
13.10 10.00–18.00
14.10 10.00–17.00

Jaga
Kommentaarid