Kas oled valmis? Maailmas kuulsaks saanud põnev kingituste trend on ka Eestis populaarsust kogumas

 (2)
Kas oled valmis? Maailmas kuulsaks saanud põnev kingituste trend on ka Eestis populaarsust kogumas
Freestocks.org/ Unsplash

Isikupärased kingitused on rikaste ja ilusate maailmas populaarne teema. Näiteks Suurbritannias ei tule peenemas seltskonnas kõne alla, et nädalapäevad enne sünnipäeva ostetakse Harrodsist kingitus. Kingitust plaanitakse ette juba terve aasta või äärmisel juhul pool aastat.

Ekstravagantsed kingitused pole muidugi midagi uut. Portugali kuningas John IV kinkis 1662. aastal Inglise kuningale Charles II-le pulmakingiks Tangeeria ja Bombay sadamad. Kuid ajad muutuvad koos kingitustega. Näiteks on Suurbritannias saanud kingitused täiesti uue tähenduse – kohati näib, et sünnipäevaline või pulmapaar võib sattuda lahinguväljale, kus sõditakse omavahel parima kingituse tegija tiitli pärast.

Perekonnamotoga Ray-Banid

Mõned näited populaarsetest kingitustest – personaalse sõnumiga Edie Parkeri käekott võib maksta 1500 eurot, kuid kahtlemata võib valida veel kallima mudeli. Anya Hindmarchi käekottide hinnad algavad küll 500 eurost, aga kui tegemist on sünnipäevakingiks mõeldud taiesega, kuhu on tikitud kinkija käekirjaga sõnum, tuleb välja käia paar tuhat eurot.

Eksklusiivne: kui soovid teha erilist kingitust, vali Ray-Bani päikeseprillid ja lase prillisangale graveerida perekonnamoto. Ray-Ban
Seotud lood:

Väga populaarseks kingituseks peetakse ka Ray-Bani päikeseprille, kus prillisangal ilutseb perekonnamoto. Loomulikult võib kinkida ka tuntud fotograafi pildiseeria või tellida sootuks pulmade puhuks sümfoonia. Üheks kõige eksklusiivsemaks kingituseks peetakse personaliseeritud elektriautot Morgan, mille eest käidi välja üle 173 000 euro. Kõige traditsioonilisemad kingitused on läbi aastasadade olnud graveeringuga ehted, mis elavad käekottide, prillide, autode ja muude ekstravagantsustega võrreldes kõige pikema elu.

Sõnumiga käekott: brittide seas on levinud kinkida Anya Hindmarchi käekott, kuhu saab lasta tikkida oma käekirjaga sõnumi. Anya Hindmarch


Võõrustajate luksuslikud kingikotid

Loe veel

Kuid pingutama ei pea ainult külalised. Kui pidu läbi, on võõrustaja kord üllatada, sest iga peen pidu lõppeb uhke kingikotiga, mis antakse külalisele kaasa. Nõndanimetatud goodiebag võib võõrustajale olla sama suur peavalu kui kingirallist osa võtnud külalistele. Ajakirjas Town & Country kirjeldab üks daam, kuidas ta sai heategevusürituse järel ebameeldiva üllatuse, kui peolt lahkudes haaras kingikoti nii tema kui ka ta abikaasa. Seejärel tekkis segadus, sest abikaasa nentis talle vaikselt: „Üks kingikott perekonna peale!” Ja seejärel ütles korraldaja malbelt: „Kõik on korras. Ta võib selle võtta!”

Koduteel istus ta autos justkui kivistunult ja tundis end nagu laps, kellele on öeldud, et magustoit pole talle mõeldud. Koju jõudes leidis ta liiga kergest kotist vannisoola ja viskas selle minema.

Kõrgseltskond endale sellist plassi kingitust lubada ei saa. Tavaline on leida oma kingikotist personaalse sõnumiga pudel Dom Pérignoni. Populaarsed on ka parfüümid – näiteks Penhaligon’si lõhn (sõltuvalt pudeli suurusest ja disainist tuleb välja käia 115–300 eurot) või maiustuseks karbike käsitsi glasuuritud küpsiseid selliselt luksusfirmalt nagu Biscuiteers (küpsisekarbi hind algab 40–55 eurost).

Populaarne valik: Eestis eelistatakse kinkekottidesse panna käsitööšokolaadi, makroone, aga ka küünlaid. The Candle Shopist valitakse sageli pragiseva tahiga WoodWicki küünal.


Kuhu liigub Eesti?

Milliste kingitustega hiilgavad kohalikud ilusad ja rikkad? Kõige ekstravagantsema näite toob ühe ärimehe juubelil viibinud naine, kes nägi meeletult vaeva, mida abikaasa äripartnerile kinkida. Kingituse valimise tegi raskemaks asjaolu, et sünnipäev toimus Itaalias ja kõik külalised pidid kingituse peopaika kaasa transportima. Suur oli aga külaliste üllatus, kui võõrustaja tänas kingituste eest (neid avamata), kuid palus kogu seltskonnal viisakalt kingid endaga ühes võtta, sest ta ei vaja midagi. Nii tarisid külalised hoolsalt valitud kingimoona kodumaale tagasi. Seda lugu jaganud naine ütleb, et nendel läks kergemini – mansetinööbid ei võtnud pagasis kuigi palju ruumi. Samuti polnud need personaliseeritud, seega sai need hiljem edasi kinkida.

Moedisainer Ülle Pohjanheimolt on aastaid tellitud ainulaadseid kingitusi: „Tavaliselt on personaliseeritud kleit ikka õhtukleit. Samuti tellitakse meilt kašmiirmantleid ja teisi rõivaesemeid, kus on käsitsi tehtud tikandid. Viimati tegime tikanditega jaki. Need on ainueksemplarid, mida stangelt ei leia. Meil on rõhuasetus kvaliteedil ja sellel, et asi on ajatu.”

Naha- ja aksessuaaridisainer Kadri Kruus on seisnud samuti soovi ees – palun tehke minu kallimale käekott, mida pole mitte kellelgi teisel. Kruus nendib, et ta pole oma käekottide mudeleid muutnud, kuid eraldi materjali on küll kingituse tarvis tellinud. „Samuti soovitakse koti sisse kas kingisaaja täisnime või initsiaale,” märgib Kruus.

Kadri Kruus Foto: Madis Veltman

Kuidas jääb Eestis erapidude goodiebag'idega? The Candle Shopi omanik Kerli Kivilaid, kes toob maale Yankee ja WoodWicki küünlaid, on lasknud erapeo kinkekotis olevale küünlale kliendi soovil tellida eraldi kleebise, kus on kingisaajale sõnum. „Soovitakse erilisi küünlaid. Samuti on tellitud peolauale ja kingikotti identse lõhnaga küünlad, et aroom meenutaks toimunud pidu ka kodus.”

Seega ei saa öelda, et Eestis erapidudel kingitusi ei jagataks, kuid ühe seltskonnadaami sõnul piirduvad need kingid enamasti käsitööšokolaadi või makroonikarbikesega. Ilus ja magus algus seegi!