Jaanuarikuus nahk on uus: taasta energiavarud lihtsate ja mõnusate koduste nippidega


Jaanuarikuus nahk on uus: taasta energiavarud lihtsate ja mõnusate koduste nippidega
Noah Buscher/ Unsplash

Pärast aastalõpu pidusööminguid ja trillitrallitamist tunned end jõuetuna ja lõdvalt justkui pühadejärgne kingikott. Anne & Stiili soovitustega taastad kiiresti endise ilu ja energiavarud!

Anna maksale puhkust!
Oled seda kindlasti sadu kordi kuulnud, aga maks on toksiinide väljutamisel tõepoolest kõige tähtsam organ. Anna jaanuaris oma maksale väljateenitud puhkus. Joo rohkesti sidrunivett ning eita alkoholi, kofeiini, valgeid jahutooteid, liha, piimatooteid ja töödeldud roogasid. Ühe nädalakese sa ju ikka suudad?
Unusta ka liigne vaaritamine. Selle all ei mõtle me, et sa peaksid poest valmistoitu ostma! Söö hoopis võimalikult naturaalset toitu, mis ei vaja keetmist, küpsetamist ega praadimist. Natuke jändama pead siiski, aga see-eest hoiad energiat kokku pottide-pannide küürimise pealt.

Supernaise jõujook
Lase läbi mahlapressi kaks porgandit, kaks peotäit idandeid, 4–6 sellerivart, tükike peeti, väike kimbuke peterselli, spinatit, brokolit vm tumerohelist köögivilja ning üks õun või pirn.

Lihtne kõrvitsasupp
Puista blenderisse peotäis tooreid kõrvitsakuubikuid, tükeldatud avokaadot, värsket ingverit ja küüslauku, tükeldatud porgandipoolik, peotäis leotatud ja kooritud mandleid, pisut orgaanilist pärmivaba puljongipulbrit või meresoola. Vala kuum vesi peale ja püreesta supiks!

Seotud lood:

Ammuta jõudu massaažist
Lõõgastumiseks ja taastumiseks pole paremat viisi kui massaaž. Selleks ei pea tingimata läbi tuisu salongi lippama – võid korraldada massaažiõhtu ka kodus koos kallimaga põhimõttel „sina mulle, mina sulle“. Aga kindlusta, et kõigepealt masseerib tema sind, muidu võid äkki oma korrast ilma jääda…

Maiasmokad saavad õnne ammutada ka šokolaadist. Ei-ei, me ei pea siinkohal silmas magusavitsutamist. Naudi näiteks kakao ja kakaovõiga massaaži, mis annab sulle kamaluga heaoluhormoone, maandab stressi, parandab ainevahetust ja hooldab nahka. Tuleb vaid loota, et massöör sind šokolaadipotsikuga omapead ei jäta!

Loe veel

Puhastu vannis mõnuledes
Pane küünlad põlema, säti muusika mängima ja libista end sooja vannivette! Ole nutikas ja lisa vanniveele vannisoola, eeterlikku õli või taimeekstrakte, mis annavad vee lõõgastavale toimele lisaväärtuse. Proovi näiteks energiat andvaid vannitablette. Kodumaistel tootjatel on samuti suur valik kõikvõimalike toimetega vanniõlisid, mis ei sisalda värv-, lõhna- ega säilitusaineid. Vanniõlid sobivad hästi ka dušihetki ülendama, paar tilka pesukäsnale muudavad kogemuse hetkega mõnusamaks.
Kui vanniõlist ei jää kehale piisavalt niisutust, siis masseeri pärast vanni või dušši niiskele nahale mõned tilgad kehaõli. Märkad peagi, et kreemitamisvajadus väheneb tunduvalt!

Laota end saunalavale
Saunakuumus lahustab negatiivsed emotsioonid olematuks ning leiliveega kaovad äravoolutorust alla ka surnud naharakud ja hall jume. Et vana nahk libedalt maha tuleks, hõõru pärast leilitamist nahk üle koorimiskreemiga. Vali selline, mille rikkalik koostis jätab nahale õrna õlikihi, nii et kreemitada pole tingimata vajagi.

Maga mõnuga
Poe linade vahele hiljemalt kell 22.00, sest just siis alustab maks kõige efektiivsemat tööd vere puhastamiseks toksiinidest. Kui suhted Une-Matiga sassis, võta appi mõni eeterlik õli, mille taimsed komponendid rahustavad meeli ja aitavad kaasa rahulikule unele.

Niisuta, niisuta, niisuta!
Kreemitamisest kahjuks ei pääse, kui sa just ei taha raisata kogu oma energiat talvekülmast kuivaks ja karedaks muutunud naha sügamisele! Hellita end näiteks stressivastaste eeterlike õlide või erinevatele kehaosadele mõeldud maskidega.

Lugu ilmus 2011. aasta jaanuarikuu Annes & Stiilis.