Tekst: Krista Kiin

Kas mehed on hakanud välimusele rohkem rõhku panema ning põhjalikum enese eest hoolitsemine ei ole enam häbiasi?

Märt: Kindlasti on suhtumine muutunud – mehed pööravad endale enam tähelepanu, ostavad rohkem ja ise. Arvan, et “ilutamist” peetakse Eestis endiselt mingil määral mittemehelikuks ning seetõttu mehed välimuse pärast muretsemist tunnistada ei taha. Ent vastutuse võtmine oma tervise eest ja enese eest hoolitsemine on austust väärt. Seepärast turundatakse tooteid meestele tervise, spordi ja tulemuste saavutamise kaudu. Tõelisel “isasel” pole ilurutiini, neil on hügieenitarvikud. Lisaks habemeajamistoodetele-šampoonile ehk üks kätekreem, et käed pärast puuraiumist vähem parkuks; niisutuskreem, et nahk pärast õues sportimist ei ketendaks. Ja mõni salakreem, tavaliselt spetsiifiline vananemisvastane toode naise kosmeetikakotist.

Marko: Elementaarsete toodete (šampoon, dušigeel, habemeajamisvahendid) kõrval on üha enam kasutusel ka näopuhastustooted, näokreemid ja juuksehooldusvahendid. Habemetrendiga seoses on viimastel aastatel müügile jõudnud tooted habeme ja vuntside eest hoolitsemiseks. Suur roll meeste iluharjumustes on naistel, sest peamiselt ostavad meile hooldusvahendeid just nemad. Olen kogenud, kuidas naine soetab endale kreeme-seerumeid ning siis nagu lohutuseks haarab ka meesperele midagi. Tegelikult vajab mehe näonahk samasugust hoolitsust kui naise oma. Loodan, et naised teevad meestele ilukaupu soetades targad valikud, sest nende näonaha vajadused on erinevad.

Aare: Mehed on saanud teadlikumaks ning muutunud julgemaks, et proovida uusimaid tugevama soo ilutooteid. Eks üks motivaator ole ka uudishimu ja abikaasa või tüdruksõber, kes kasutab ilutooteid pidevalt ning näeb fantastiline välja. Meeski tahab oma kaasa kõrval ilus ja hoolitsetud olla.

Fred: Usun, et suures plaanis pole meeste iluvahendite arsenal tänapäevalgi väga muutunud. Põhiliselt ikka after-shave ja hügieenitarbed – šampoon ja dušigeel. Eelkõige seepärast, et mehed pole teadlikud, milleks ja kuidas oma näonaha ning keha eest hoolitseda.

Milliseid ilutooteid mehed valdavalt kasutavad?

Aare: Põhilised tooted on tualettveed ja higistamisvastased vahendid. Veel kasutatakse raseerimistooteid, vähem näokreeme ning kehatooteid.

Fred: After-shave, šampoonid, dušigeelid, näopuhastusvahud, kergemad näokreemid-emulsioonid.

Täispika artikli leiad ajakrija Eesti Naine novembrinumbrist!