Tekst: Merje Merdik

Millised on sinu ülesanded lisaks kahe artisti grimmeerimisele?

Mina suuniseid ei anna teistele, aga kui tuleb täisifo saate ja artistide kohta, siis selle saadan põhigrimmeerijatele.

Lisaetteasted pean mina ka üle vaatama ja plaanima tegevused, aga esialgu on tähtsaim alati, et oluline info jõuaks vajalike inimesteni, et keegi ei ütleks, et midagi ei tea või pole kuulnud. Paar päeva enne saadet kontrollin ka üle, et kõik oleks paigas ja kas vajalik on ikka ette valmistatud ning olemas.

Oma artistide puhul (sel hooajal Hele Kõrve ning Bert Pringi - toim.), vaatan alustuseks videot, et mis lugu tehakse, räägin laulja-näitlejaga, kuidas tema on seda mõelnud ja katsun siis videote põhjal neid detaile leida, mis karakterit iseloomustavad.

Siis ajan kokku igavese hunniku parukaid, teen proovid enne saadet, vaatan, milline parukas paremini sobib ja kui on veel mingeid eriefekti asju, siis vahel on tasub ka neid proovida enne, sest siin enam proovida saate eel ei jõua, aeg on limiteeritud.

Kaks tundi on ideaalis grimmiaeg ette nähtud siin, aga kui Hele Kõrve läheb näiteks seekord viimasena lavale, siis jääb veel teiste esinemiste arvelt veidi nokitsemis- ja viimistlemisaega lisaks. Oleme alati hakkama saanud ja kui mõnel grimmeerijal on lihtsam asi, siis läheb ta vabal hetkel teisele appi.

Mis sa teed siis, kui ei ole millestki haarata karakteri puhul?

Selliseid on ikka. Parukad on rasked sageli leida, eriti kui on lühikesed siilisoengud. Kui on ka väga lihtne Eesti karakter, siis teengi mina nii palju teha saan ning põhifookus langeb juba artisti tegevustele – maneeri tabamisele, tämbrile jne. Luustikku ju muuta ei saa ja kui pole miskit isikupärast, siis raske on seda välja võluda. Just need grimmid ongi kõige raskemad.

Grimm, mille üle ise oled uhke või mida on olnud äge teha?

Mul on neid, mille tegemine mulle endale on väga meeldinud. Üks, mis meenub, on Getter Jaani Michael Jacksonina. Ja Koit Toomele oli tore Meat Loafi teha.

Kas raskem on teha mehest naist, naisest meest või pole üldse vahet?

Vahet ei ole, sest kõik sõltub artistist ja sellest, mis karakter talle satub: vahel on mõnest mehest ülilihtne mõnd naist teha. Oleneb, kuidas näoplaanid klapivad: et kui kaks pilti kõrvuti panna (vahet pole kas mehest naise või naisest mehe tegemiseks), siis kui näolplaanis on midagi sarnast, on juba tehtav.

Kas on lihtsam või raskem sama artisti teist korda teha?

See on alati erinev ikkagi. Pean lähtuma sellest artistist, kellelest nüüd karakterit tegema hakkad, mitte ei saa samu elemente kasutada. Kuna lood on ka erinevad, on soeng sageli erinev, ja näiteks Jacksoni puhul ikka vaatad videost, kas nina on siis juba kitsam või laiem parajasti selles videos.

Kas on ka äpardusi ette tulnud?

Mul on juhtunud mujal töös äpardusi, et parukas kukub või midagi, ent siin saates õnneks mitte. On küll ette tulnud, et vunts tuleb lahti, aga midagi katastroofilist pole juhtunud. Ja kuna see on paroodiasaade, antakse ehk rohkem ka andeks, kui midagi peaks juhtuma.

Kas allergiaid kasutatavate toodete suhtes ka ette tuleb?

Vastureaktsioone õnneks ei mäleta, aga täna nägime, et tund aega läks näiteks ära sellele, et ei saanud läätsesid silma artistile, ometi oli ta rahulikult ja kõik justkui pidanuks õnnestuma. Saan aru, et inimeste silmadel on ikkagi mingi kumeruse aste erinev - mõni võtab selle lupsti vastu, mõni mitte. Ja no vahest ongi nii, et mõni ikka üldse ei kannata, kui lähed mingi asjaga talle silma lähedale. Eks see ongi ebamugav.