Tekst: Kairit Kütt

Kas sinu palged teeksid vahet 60eurosel ja 6eurosel põsepunal? Kas kallim on alati kvaliteetsem? “Kõik sõltub brändist,” ütleb Glow Beauty Studio tippjumestaja Lana Vallo. “Loomulikult võib tegu olla kvaliteetsema tootega, millel on paremad koostisosad ja taga tugevam teadustöö. Samas võib hind peituda ka ilusamas pakendis või reklaamisummades.”

Sellest saab aimu toote koostist uurides. Kui hinnalises ilutootes on kasutatud odavaid komponente, nagu talk, paraffinum liquidum, mineral oil ja petroleum distillates, tähendab see, et firma püüab väiksemate kuludega suuremat tulu teenida, sõnab Lana. Üldiselt on nii, et kui odavate koostisosade asemel on paremad ja kallimad, on ka hind krõbedam.

Beauty Plaza ilusalongi kosmeetik Kerly Vahesalu leiab, et rolli mängib ka toote sihtrühm, keda silmas pidades pannakse paika hinnaklass, ning edasi juba toodete arendamise, valmistamise ja pakendamise viisid.

Milles peitub kvaliteet?

Margit Naptal nahahooldusbrändist TurBliss usub, et teadustööl on tähtis osa toote hinna kujunemisel – tootearendus on pikaajaline ja kulukas protsess. Ideele järgneb komponentide otsimine messidelt, internetiavarustest ja koostööpartneritelt. Pärast seda algab pikk katsetuste periood, mis hõlmab ka hulga laborianalüüse.

Keemiadoktor, teadur ja Ontic Mineralsi kosmeetikasarja looja Nadežda Kongi teab, et enamik kosmeetikatootjaid ei tooda koostisosi ise, vaid soetab need toorainetootjatelt. Tippkosmeetika on valmistatud teadusliku retseptuuri järgi kvaliteetsetest koostisosadest.

Ka Lana Vallo soovitab uurida koostisosi: “Need võiksid olla orgaanilist või looduslikku päritolu, sisaldada minimaalselt keemiat ja nahale kahjulikke aineid. Meeles tasub pidada, et pakendi komponentide nimekirjas on eespool kõige suuremas koguses sisalduvad ained ning lõpus need, mida on vähem.”

 

Millistesse ilutoodetesse tasub enam inversteerida, mida valimisel silmas pidada ja millised tooted ning millal välja vahetada? Seda kõike saad pikemalt lugeda Anne & Stiili värskest novembrinumbrist!