100 aastat populaarsust

Kes meist ei teaks Nivea sini-valges karbis kreemi! See on enam kui saja-aastane, kuid siiani armastatud ja toimiv kreem, mida Nivea tehases toodetakse iga päev 50 tonni ning pressitakse 500 000 sinisesse karpi. Kui kõik tänase päevani müüdud Nivea kreemid üksteise peale laduda, ulatuks see torn peaaegu kuuni.

Peale kuiva naha kiire avitamise on 1911. aastal ilmavalgust näinud Nivea kreemil teisigi asju, mille üle uhkust tunda. Näiteks oli see maailma esimene stabiilne õli-vesi baasil kreem, mis andis tollasele nahahooldusele täiesti uue suuna.

Vähem teatakse fakti, et Nivea kreemi toodeti 1930. aastatel Eestis – Werner Mehksi kosmeetika laboratooriumis, mis asus Tallinnas Vene tn 19.

8 tunniga parem nahk

Kui vaja tuules ja külmas kahjustunud või muidu karedat ja kuiva nahka taas järjele aidata, on Elizabeth Ardeni Eight Hour Cream asendamatu. Aga mitte ainult – näiteks sobib see ideaalselt ka põsesarnadele ja kulmuluudele läike andmiseks või jonnakate kulmude silumiseks.

Legendaarne toode nägi ilmavalgust 1930. aastal ning oli esmalt mõeldud hoopis preili Ardeni hobuste jalgade ravimiseks. Siis aga andis kreemiloojast daam selle ühele kliendile, et ravida tolle lapse katkist põlve, ning selgus, et kaheksa tundi hiljem oli põlv tunduvalt paranenud. Sellest sündiski nimi – 8 tunni kreem.

Vaseliini, E-vitamiini ja beetahüdroksiidhapet sisaldava kreemi fänniklubisse kuulub tänapäeval lugematu arv modelle, jumestajaid ja näitlejannasid, nende seas Kate Moss, Catherine Zeta-Jones, Victoria Beckham, Cate Blanchett ja Emma Thompson.

Rooside sõda vananemisega

Dr. Hauschka päevakreem Rose Day Cream on murdumatu müügihitina püsinud juba üle 40 aasta. Tänu väärtuslike ravimtaimetõmmiste ja taimeõlide kooslusele toetab kreem nahas endas peituvaid uuendavaid jõudusid ning pakub suurepärast kaitset eelkõige kuivale, tundlikule ja enneaegselt vananema kippuvale nahale. Muide, ühes tuubis on tervelt kolmekümne lopsaka Damaskuse roosi õie vägi! Roosikreemi armastavad näiteks Julia Roberts, Jennifer Aniston, Helena Christensen ja Madonna. Eesti staaridest kuulub “roosikreemi klubisse” Anu Saagim.

Uinuva kaunitari lemmikseerum

Estée Lauderi enam kui 30 aastat naisi paitanud ööseerum Advanced Night Repair on oma toimeka elu jooksul päästnud rohkem närtsivaid näokesi, kui kokku lugeda jaksaks. Niivõrd kerge tekstuuriga toodet nagu seerum polnud naised 30 aastat tagasi enne näinudki. Samuti kuulub selle klassikalise toote leiutajatele au olla esimesed, kes kasutasid nahahoolduses tänapäeval nii laialdaselt kasutusel olevat hüaluroonhapet. Müüginumbreid vaadates selgub, et legendaarsed seerumipudelid lähevad kaubaks sama hästi kui ahjusoojad saiad – iga minuti jooksul müüakse maailmas kolm pudelit!

Tõhus nahahooldus kolmel astmel

Kuni 1967. aastani peeti ilusa naha peamiseks eelduseks häid geene. Selle teooria lõid aga kõikuma ajakirja Vogue toimetaja Carol Phillips ning nahaarst Norman Orentreich, kes väitsid, et suurepärast nahka on võimalik kujundada. Ei läinudki palju mööda, kui need kaks otsustasid oma teooriat ka tõestada: 1968 nägid ilmavalgust Clinique ning nende brändi nurgakivi – kolmeastmeline nahahooldussüsteem 3-Step Skincare System.

Kaubamärgi siiani menukaim müügiartikkel ehitati üles põhimõttel, et perfektse naha saavutamiseks tuleb järgida kindlat, oma nahatüübile sobivat hooldusrežiimi, mis sisaldab igapäevast puhastamist, koorimist ja niisutamist. Clinique oli ka esimene nahaarstide poolt loodud, allergiate suhtes testitud ja 100% lõhnavaba tootesari Ameerika turgudel.

Alati hea tulemus

Ühele ripsmetušile on vaat et kõige raskem kindlaks jääda, sest uusi innovatiivseid lahendusi sajab sisse uksest ja aknast. Ometi leidub ka selles tihedas rebimises kaks tegijat, kes oma positsiooni kuidagi loovutada ei taha.

Maybelline’i roosa-rohelise ripsmetuši Great Lash tunneb ära iga ripsmefanaatik. 1970. aastal müügile tulnud tušš on praeguseni üks enim müüdud kosmeetikatooteid maailmas. Fännidele meeldivad eelkõige selle lihtsa ripsmetuši tihendavad, pikendavad ja koolutavad omadused, aga ka uskumatult soodne hind.

Tõelise kultustoote staatuse on aastate jooksul saavutanud ka Diori ripsmetušš Diorshow, mille fännide hulk tundub olevat sama suur kui tuši hiiglaslike harjastega ots. Kui tahad, et su ripsmed välja paistaksid ja pilke püüaksid, siis nõnda ka juhtub.

Popim kreem rannaliival

Tänapäeval, mil päike on eriti kurjaks muutunud, ei saa üle ega ümber päikesekreemidest! Rannamaastikul on omamoodi klassikaks saanud 70 aasta kogemuste pagasiga Garnier’ päikesesarja Ambre Solaire tooted. Nende spetsiaalne patenditud filtrisüsteem pakub arvestatavat kaitset nii UVA- kui ka UVB-kiirguse eest ning tekstuuride ja SPF-tasemete valik on tohutu. Igaühele oma!

Ilusaks välgukiirusel

Clarinsi enam kui 30 aastat laineid löönud ilupalsam Beauty Flash Balm on kuulunud iga endast lugupidava kaunitari iluarsenali. Kes on proovinud, noogutab nõusolevalt – toode suudab näonahalt kustutada nii mõnegi peojärgse hommiku väsimuse ning on uskumatuks abimeheks alati, kui vajad otsekohe siledamat, klaarimat ja jumekamat näolappi. Toimeained ei olegi kosmosest: triki teevad ära oliiviekstrakt, nõiapuu, bisabolool ja vetikaekstraktid.

Ilmastikukindel soeng

Head juukselakki pole keeruline leida – läbi saju, tuulte ja tormide hoiab juuste viimistlustoodete maailmas vankumatut aukohta L’Oréal Paris’ juukselakk Elnett Satin, mida müüakse tänapäevani 100 lakki minutis! 1960. aastast saadik on Elnett Satin olnud salarelv kõigi moe- ja teleshow’de tagaruumides, näitlejannade ja teiste jalgu trampivate „soovin-vaid-parimat“ daamide arsenalis. Maailma nõutuim juukselakk on mõistagi kultust väärt – see pihustub juustele imepeenelt, annab hea püsivuse ning jätab isegi läbikammitud juuksed puhtaks, läikivaks ja pehmeks.

Ihaldatuimad lõhnapilved

Maailma kuulsaimaks parfüümiks tituleeritud Chanel No 5 nägi esimest korda ilmavalgust aastal 1921 ning 90 aastat hiljem on see jätkuvalt bestseller, mille loomis- ja eduloost on kirjutatud koguni raamatuid. Lõppude lõpuks oli see legendaarne parfüüm ju ainus asi, mida Marilyn Monroe armastas voodis kanda.

Parfüümi loojal Coco Chanelil oli oma aja kohta revolutsiooniline mõte – nimelt arvas ta, et naised ei peaks lõhnama nagu lilled, vaid kui NAISED. Seetõttu valis ta sensuaalse jasmiini ja muskuse ning ühendas need lõhnakemikaalide aldehüüdidega, mis meenutasid puhta pesu lõhna. Tulemus on ajalugu.

Guerlaini sensuaalse ja ligitõmbava auraga Shalimar oli 1925. aastal lõhnade ajaloo esimene idamaine parfüüm, mis kuulub siiani enim müüdavate parfüümide nimistusse. Shalimari imekaunis Baccarat’ kristallist pudel kujunes tolsamal 1925. aastal Pariisis tarbekunstinäitusel tõeliseks fenomeniks ning seal pärjati seda ka esimese auhinnaga. Lõhnabuketi moodustavad sidruni ja bergamoti tsitruselised tipunoodid, mis sulanduvad kokku nende ümber loorina mähkuvate külluslike jasmiini-, mairoosi-, viiruki- ja vanillinootidega.

Tänapäeval nii tavaline väljend unisex oli isegi 1990. aastate ilumaailmas veel üsna tundmatu mõiste. Just siis tuli turule Calvin Kleini revolutsiooniline lõhnavesi CK One, mille puhas, värske ja kerge (bergamotist, kardemonist, ananassist, papaiast, jasmiinist ja muskusest koosnev) aroom oli mõeldud nii meestele kui ka naistele. Kusjuures see ka päriselt meeldis mõlemale sugupoolele, andes rohelise tule unisex-toodete massilisemale levikule.

Juuksevärvide kuninganna

Juukseid on naised värvinud juba aegade algusest peale, küll henna, küll söe ja teab mis muude möginatega. Tänapäeval on koduseks kasutamiseks mõeldud juuksevärvid nii loomulik nähtus, et me isegi ei mõtle enam selle peale, kuidas varem hakkama saadi.

L’Oréal Paris’ 1953. aastal turule tulnud Recital Preference oli esimene geeljas juuksevärv, omal ajal tõeline revolutsioon. Klassikalise toote kõrget taset näitab see, et miljonid naised pole siiani nõus sellele värvile truudust murdma.

Lõpp valgenahkadele! 

Kas teadsid, et päikesemeigi „leiutas“ Guerlain? Just see firma tõi 1984. aastal esimesena turule päikesepuudri, tänaseks nii harjumuspäraseks kujunenud ilutoote. „Kaunis ja loomulik päevitunud jume aastaringselt!“ – selline on legendaarse Terracotta päikesepuudri tunnuslause. Ühtlaselt hajuvad värvipigmendid, nahka hooldavad komponendid, sensuaalne vanilli, ylang-ylangi, bergamoti, gardeenia ja mandariini lõhnaakord... Pole siis ime, et maailmas müüakse üks Guerlaini päikesepuuder iga 25 sekundi järel.

Päikesekummardajate õnneanumasse kuuluvad ka legendaarsed St. Tropez’ pruunistuskreemid. Kui varem meenutas naha pruunistamine õnnemängu „kas seekord jään oranžiks valgete triipudega või vastupidi“, siis St. Tropez’ kreemid tegid sellele lõpu. Kes on korragi piielnud Victoria Beckhami, Jennifer Lopezi või Cat Deeley perfektset päikesejumet, see teab, millest jutt.

Hullutavad huuled

Väikeses pigistatavas tuubis mittekleepuvad huuleläiked pole enam mingi uudis – peaaegu kõigil firmadel on oma versioon olemas. Kuid kes selle ideega esimesena välja tuli? See oli Lancôme, kes tõi turule võrratu lõhnaga huuleläiked Juicy Tubes. Kusjuures püsivuse ja värvivaliku poolest on neile siiani raske konkurenti leida!

Punane huulevärv on klassika ning selle fännid laulavad kiidulaulu just MACi huulepulgale. Viimase fenomenaalse edu taga on hea katmisvõime ja püsivus, mis alt ei vea. Mõistagi pole eri varjundites punane MACi ainuke tõmbenumber – brändi tiiva alt võid välja võluda üle saja värvitooni, üks hullutavam kui teine! Nende huulepulkade lummuses on ka sellised tuntud diivad nagu Dita von Teese, Gwen Stefani ja Lady Gaga...

Saa valgustatud

Yves Saint Laurent’i valgustpeegeldav peitekreem Touch Éclat kuulub vaieldamatult ilumaailma koorekihi hulka. Meigikunstnikud laulavadkiidulaulu, ilutoimetajad tõstavad edetabelite tippu, kuhu iganes sa pead ka ei pööraks – kõigil tundub see imepulgake olemas olevat!

Küünetrendide lipulaev

Küünelakkide kirevas maailmas nimetatakse O.P.I kaubamärki koguni „küünemaailma trendiloojaks“ ja see pole niisama sõnakõlks. Kui 1981. aastani oli küünehooldus muu ilutööstusega võrreldes madala profiiliga tegelane, siis O.P.I ühendas enneolematu tehnoloogia ja stiilitunnetuse ning paigutas küüned kui detaili otse moemaailma keskmesse.

arhiivist.