"Pidin end pooleks imestama! Lähed restosse pea 200eurose kleidiga (mis on paljudel ilmselt ainus uhke kallis kleit) ja siis avastad, et koristajatel ja teenindajatel on samasugune!" kirjeldas lugeja nädalavahetusel. Loe pikemalt SIIT.

Tema imestus on täiesti mõistetav, sest ta kannab seljas kleiti, mille eest on käinud välja arvestatava summa: 160 eurot. Ja äkitselt kannab sedasama kleiti veel keegi! Küsimus ei ole selle artikli toonis või ettekandjas (ega soovis selle sektori töötajaid alandada), vaid situatsioonis, et Tallinn Dolls ei suuda ära manageerida olukorda, kus kleidid, mida ostavad kliendid pidudeks võiks piisavalt palju erineda nendest mudelitest, mida ostetakse erinevale teenindavale sektorile. Kui firma kõige popimat mudelit kannavad üritusel jooke pakkuvad tüdrukud, võib juhtuda, et ühel hetkel küsib üritusele tulnud külastajalt jooki keegi, kes peab ka sind sinu kleidi tõttu drinke jagavad neiuks. Ja seda lihtsalt põhjusel, et kannad sama kleiti. Ameerikas hargneks sellest juba kohtuasi, uskuge mind.

See saaga aga jätkub. Nüüd on lisaks Tallinn Dollsi kliendile solvunud teenindajad, kes on võtnud vaevaks kurta, et ebameeldiva üllatuse osaliseks saanud Tallinn Dollsi klient õhutab klassiviha. (Loe pikemalt SIIT) Kindlasti ei ole see rikka preili poolt viha õhutamine või kujutelm, et olen teenindajast parem. Sellel teemal on null seost teenindajatega. Moemaja sõnul on tegemist nii eduka mudeliga, et seda armastavad kliendid ja seda ostetakse firmadesse töötajatele mundriks. Kuidas on võimalik, et moemaja ei ole iial tulnud selle peale, et identseid kostüüme ei looda nii erinevates sektoris töötavatele inimestele ja oma klientidele? Tõenäosus, et nad ühel üritusel ka kohtuvad, on väikeses Eestis väga suur.

Tallinn Dolls peab tegema radikaalseid muudatusi, et kliente mitte kaotada. Näiteks, moekunstnik Tiina Talumees on loonud riided stjuardessidele, vaevalt, et ta otsustas hiljem kasutada sama lõiget klientidele argikleite luues.

Tallinn Dollsi esindaja teatas Anne & Stiilile: „Dollable kleit on Tallinn Dollsi peamine signatuurtoode, mis on aja jooksul tõesti väga populaarseks saanud. Tegemist on mudeliga, mis on meie püsikollektsioonis täna 8 aastat juba. See on ehk nagu Polo särk või Chaneli jakk, tõeline klassika, mille väärtus ajas aina kasvab."

Sellise lause peale keerab küll Coco Chanel hauas ringi. Minu soovitus on - ärge raisake oma raha kallite Tallinn Dollsi kleitide peale, vaid otsige erinevatest netipoodidest teiste riikide disaini (selleks on abiks Etsy) või jalutage hoopis läbi second-hand poest, kus tavaliselt ripub kõiki asju stangel vaid üks eksemplar. Kes otsib, see leiab leiab originaalse lahenduse odavama raha eest. Seda enam, et igasugune ebameeldiv üllatus, mida kätkeb endast 160 euro välja käimine, jääb ära.