Eestlaste jaoks on parima hinna/kvaliteedi suhte parimateks näideteks ja tüüpilisteks sümboliteks Eesti turul sellised tooted ja ettevõtted, nagu Tere, Kalev, Elion, Nivea, Samsung ja Volkswagen.

Need on Šveitsi organisatsiooni ICERTIAS läbi viidud esimese Best Buy Award uuringu tulemused Eestis. Kõnealune organisatsioon mõõdab kodanike kogemust ja rahulolu turustatavate toodete ja teenuste hinna/kvaliteedi suhtega. Eestis viidi uuring läbi 2013. aasta oktoobris.

Best Buy Award uuringu käigus uuriti, mis esindas vastajaile parimat hinna/kvaliteedi suhet, võttes aluseks nende isiklikud kogemused teatud toote- või teenusekategooriatega Eesti turul.

Hiljutine uuring Eestis hõlmas 57 erinevat majanduskategooriat sellistes sektorites, nagu jaekaubandus, toit, jalatsid, rõivad, kosmeetika, kodutehnika, sidevahendid, rahandus jne.

Best Buy Award uuringu küsimused olid avatud, st küsitletuile ei antud valikvastuseid. Nad said vabalt nimetada tootjaid ja teenusepakkujaid, kes nende kogemuste kohaselt pakkusid turul parimat hinna/kvaliteedi suhet.

Näiteks šokolaadi kategoorias esitati uuringus osalenuile järgmine küsimus: "Nimetage šokolaad, mis teie isikliku kogemuse ja arvamuse järgi pakub PARIMAT HINNA/KVALITEEDI suhet Eesti turul."

Enamik küsitletuist nimetas selle küsimuse vastuseks kaubamärki Kalev.

Näokreemi kategoorias sai samasuguse küsimuse puhul esimese koha (Eesti tarbijate suurima häältearvu) Nivea. Spordijalatsite kategoorias saavutas esikoha Nike.

Teiste Eestis uuritud kategooriate esikohtadele platseerusid Samsung (mobiiltelefonid), Volkswagen (pereautod), Dell (sülearvutid), Tere (piim), Elion (internetiteenuse pakkuja), Philips (köögiseadmed), Estonian Air (lennuettevõtja), Felix (ketšup), Saku (õlu) jt.

On oluline rõhutada, et Best Buy Award ei mõõda kaubamärgi väärtust ega turuosa. Turul pakutavate kaupade ja teenuste hinna/kvaliteedi suhet mõõdetakse üksnes tarbijate isiklike kogemuste, arvamuste ja rahulolu alusel.

Metoodika ja valim

Best Buy Award uuringu Eesti 2013/2014 viis läbi Šveitsi organisatsioon ICERTIAS – rahvusvaheline sertifitseerimisassotsiatsioon, kasutades valimina 1200 küsitletut. Tegemist oli vähemalt 15-aastaste internetikasutajatega, kes olid kõik Eesti kodanikud. Uuring viidi veebiküsimustiku abil läbi 1.-15. oktoobril 2013, järgides CAWI - DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing - Deep Mind Awareness) meetodit.

Best Buy Award projektist

Tänapäeval tahavad ostjad rohkem kui kunagi varem saada paremat kvaliteeti mõistlikuma hinnaga. Enne lõppotsuse langetamist võrdlevad tarbijad iga ostetava toote hinda ja kvaliteeti.

Hea hinna ja kvaliteedi suhe (parim ost) on keskmisele Euroopa tarbijale olulisem kui eales varem.

Best Buy Award on Šveitsi organisatsiooni ICERTIAS projekt. Tegemist on Zürichis asuva rahvusvahelise sertifitseerimisassotsiatsiooniga.

Best Buy Award uuringu põhieesmärk on süüvida kasutajate kogemustesse ja arusaamadesse toodetest ja teenustest, mida kasutajad ise peavad parima hinna/kvaliteedi suhtega ostudeks (parimateks ostudeks).

Best Buy Award projekti ja sertifikaadi eesmärk on lihtsustada soodsaima hinnaga parimate kaupade ja teenuste otsimist, teenides seeläbi ostjaid nii kohalikel kui ka rahvusvahelistel turgudel.

Best Buy Award uuring viiakse läbi Rahvusvahelise Kaubanduskoja ning Euroopa Arvamus- ja Turundusuuringute Ühingu (ESOMAR) vastu võetud rahvusvahelise turu- ja sotsiaaluuringute koodeksi sätete alusel.