FOTOD: Kristina Viirpalu moeetendus Pariisis küll toimus, kuid osa kollektsioonist on siiani kadunud

Lisatud Nordica kommentaar!
Kristina Viirpalu
Kristina ViirpaluFoto: Marc Wainwright

Neljapäeval kadus teel Pariisi moenädalale osa Kristina Viirpalu kõrgmoekollektsioonist. Laupäevane moeetendus küll toimus plaanitud ajal ja mahus, aga osaliselt alternatiivsete kleitide ja komplektidega, kuna kaks kohvrit koos ainulaadsete moeesemetega on endiselt kadunud.

“Kollektsioon koos muu show jaoks vajaminevaga oli esialgu kolme inimese neljas kohvris,” meenutab Kristina Pariisi teele asumist 2. märtsil. “Õhtul Pariisi jõudes sai selgeks, et kohvrid ei ole kohale jõudnud. Lootsime, et need tulevad järgmise-ülejärgmise lennuga meile järgi ja jäime närviliselt ootele. Neljapäeva õhtul saabus sõbranna ühe kohvriga, kus olid valdavalt kingad ja muud lisandid. Kui meie kohvrid reede hommikul kohal ei olnud, algas kerge paanika. Reedel jäi tegemata fitting modellidele ja reklaamklipp järgmise aasta üritusele, mida ürituse korraldajad soovisid meie kleitidega filmida,” kirjeldab moekunstnik.

Et pikalt ettevalmistatud ülesastumiseni moenädalal oli vaid poolteist päeva, helistati Eestisse ateljeesse ja paluti igaks juhuks uued ja pooleliolevad disainid kiiresti varuvariantideks valmis teha. “Õnneks on meil kõik asjad unikaalsed ainueksemplarid, mida valdavalt publikule esitletud ei ole ja väga kombineeritavad ning igal juhul ühtset tervikut moodustavad. Ühtegi uut asja ei tehtud, sest see ei ole meie kleitide töömahukuse juures lihtsalt võimalik,” selgitab Kristina toimunut.

Seotud lood:

Reede hilisõhtul jõudis kohale üks kadunud kohvritest, kus oli osa kollektsioonist. “Laupäeva, show päeva, hommikuks olid kohal Eestist järele saadetud osa alternatiivsest kollektsioonist. Nendest kokku saime uue esitletava valiku teha.” Moekunstnik rõhutab, et viimasel hetkel kollektsiooni muuta ja tervikuks kokku panna tähendab väga suurt närvipinget ja on äärmiselt aeganõudev. “Rääkimata sellest, et fittingu’d modellidele olid endiselt tegemata. Aga saime hakkama ja enne show’d olid kõik vajalikud toimetused tehtud. Kõik planeeritud 18 look’i läksid lavale.”

Oldi valmis, et show jääb ära

Loe veel

Kas moekunstnik oli valmis selleks, et moeetendus jääb toimunud sekelduste tõttu ära? “Jah, nii tundus reede hommikul, kui läksime fitting’ut tegema ja modelle valima. Meil oli täpselt neli seelikut, mis oma kanga ja tegumoe tõttu käsipagasina kaasas olid, ja 10 paari kingi. Mõtlesime, et kas nii ongi, see on kõik, mis meil show jaoks olemas on… Peast käis läbi mõte saata neli modelli lavale ainult seeliku ja kingadega, rinnal kirjaga “KV Couture Lost and Found””

Rõivaproovid modellidega siiski toimusid ja seda vaid paar tundi enne moeetenduse algust — käigu pealt, nagu Kristina ise ütleb. “Õnneks olid modellid professionaalsed ja neile valitud asjad sobisid perfektselt. Eeltöö, et see kõik õnnestuks, oli meil muidugi meeletu. Midagi muud peale telefoni teel kohvrite taga otsimise ja iga võimaliku stsenaariumi korral tervikliku lahenduse välja mõtlemise me teha ei saanud. Ja see võttis kogu energia ja kõik närvirakud. Kõik muud plaanid, mis meil Pariisis olid kohtumiste osas, jäid ära. Meil ei olnud asju, mida potentsiaalsetele koostööpartneritele näidata.”

Pariisi moenädal — moekunstniku unelm

Seoses juhtunuga on palju spekuleeritud ka selle üle, kuidas Kristina Viirpalu looming üleüldse Pariisi moenädalale jõudis. “Pariisi moenädalal kollektsiooni esitleda on moekunstniku jaoks absoluutne unelm ja unistuste täitumine. Me saime kutse Oxford Fashion Studiolt oma kollektsiooni sel hooajal esitleda enda valikul kas või kõigis n-ö moepealinnades. Valisime New Yorki ja Pariisi. Oxford Fahion Studio otsib unikaalseid ja erilisi disainereid üle maailma, ja korraldab suurtel moenädalatel moe-show’sid, et neid omanäolisi disainereid meediale, edasimüüjatele ja laiemale avalikkusele tutvustada. Iga aasta vaadatakse läbi umbes 8000 avaldust, mille hulgast disainerid välja valitakse,” selgitab moekunstnik.”New Yorgis läks kõik suurepäraselt ja ilma viperusteta. Seepärast ei osanud Pariisist, mis tegelikult on ju nii lähedal ja “oma”, sellist õudusunenägu nagu meiega juhtus, üldse kartagi.”

Korraldajad toetasid, Nordica tegeles küsimusega intensiivselt

Moekunstnik kiidab Pariisi moenädala korraldajate paindlikkust olukorra suhtes. “Korraldajad olid väga toetavad ja kaastundlikud. Tulid meile palju vastu, et toimumata jäänud fitting’ud show päevale mahutada ja kõik korrektselt tehtud ja toimima saaks. Oleks võinud ka väga halvasti minna ja show ära jäämisega oleksid võinud trahvid kaasneda. Meie kollektsioon oli planeeritud õhtu finaaliks ja õnneks seda ära ei muudetud ja oldi kindlad, et me ei vea alt.”

Samuti tunnustab ta Nordicat abi eest. “Nordica tegeles meie abistamisega väga intensiivselt. Uurisid läbi kõigi enda kontaktide meie kohvrite asukohti ja helistasid meile pidevalt uue info ja näpunäidetega, kuidas me ise saaksime kohvrite kätte saamise protsessi kiirendada. Kasu oli sellest kindlasti, aga kahjuks ei ulatunud ka nemad abistamisel nii kaugele, et me kõik asjad õigeaegselt kätte oleksime saanud.”

Nordica müügijuht Toomas Uibo sõnul on lennufirmal siiralt hea meel, et moekunstniku sõu Pariisis õnnestus, hoolimata kohvrite kaotsiminemisest Amsterdami lennujaamas. “Saime reede hommikul teada, et Kristina pagas ei ole sihtlennujaamast leitav. Lubasime teda otsingutel igakülgselt abistada,” sõnas Uibo. Nordica oli Amsterdami toimetanud nii Viirpalu, tema kaaslase kui ka kolm kohvrit. “Olgugi, et lennufirma ei käitle pagasit sihtjaamades (selleks on spetsiaalsed maapealse teeninduse ettevõtted), otsustasime kohvrite olulisust arvestades teda otsingutel igati abistada.”

“Kuna Nordica on väike ettevõte väikeses Eestis, siis on iga reisija mure ka meie mure. Erinevalt kombinaat-tüüpi lennuettevõtetest on meiega lihtne ühendust võtta ja me aitame võimalusel alati. Nordica inimeste hämming oli aga päris suur, kui meedias hakkasid ilmuma pealkirjad, kust võis välja lugeda, et kohvrite kadumises on süüdi hoopis rahvuslik lennufirma. Tekkis üsna kummaline olukord, kus igakülgset otsinguabi pakkudes sai Nordica samal ajal meedias hoopis negatiivset kajastust. Mõistame siiski Kristina šokki ja kogu olukorra keerukust ning loodame teda peagi Eesti lennufirma pardal näha. Kunagi ei tea, kuna sõbra abi taas vaja võib minna,” lausus Uibo.

Publik ei aimanud midagi

Küsimusele, kuidas moeetendus läks, vastab Kristina, et suurepäraselt. “Meie nüüdseks hävinud närvirakkude hinnaga. Sealsest publikust ei teadnud keegi, et midagi on teisiti — see ei paistnud kuskilt välja. Tagasiside on ülivõrdes ja tegelemegi praegu show järgselt saadud kontaktidega edasi töötamisega. Ainus eelnevalt kokku lepitud kohtumine, mille saime teha järgmisel päeval peale show’d, oli World Wide Couture´ esindajaga. World Wide Couture´ga hakkame ka edaspidi koostööd tegema nende peagi avaneva online-eritellimusel valmivate kleitide tellimise süsteemiga,” kirjeldab moekunstnik. Mida tundis ta aga siis, kui kuulis moeetendusele järgnevat aplausi? “Meeletut kergendust ja pingelangust. Positiivsus ja õnnetunne tulid siis, kui peale show’d publiku hulgas kiidusõnadega üle küllatud sain. Seal oli moemaailmas väga tähtsaid inimesi ja fotograafe kohal. Nad olid vaimustuses ja käisid isiklikult tunnustust avaldamas.”

Vaata kollektsiooni:

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare