Hea tervise ja vormi nimel peaksid minimaalselt treenima just nii palju



Hea tervise ja vormi nimel peaksid minimaalselt treenima just nii palju
Foto: Shutterstock

Isegi kui sul on kehtiv spordiklubi liikmekaart või sulle meeldib metsarajal jooksmas käia, on see olukord ilmselt sulle tuttav – ükskõik, kui väga sa ka ei sooviks trenni teha, tuleb alatasa midagi vahele ja sa lihtsalt ei jõua sportima. Milline on minimaalne trennikogus, mille jaoks peaksid siiski oma igapäevatoimetuste kõrvalt aega võtma, vahendab Glamour.

Selgub, et valikuid on suures plaanis kaks – kumba eelistada, sõltub sellest, kui palju aega ja tahtmist sul on treeninguga tegeleda.

Kui näpistad iga päev trenniks aega, piisab efektiivseks treeninguks ka 15-20 minutist, vihjab toitumisnõustaja ja treener Albert Matheny. Ta soovitab alustada soojendusharjutustega, milleks sobivad näiteks puusaringid ja kükid, ning liikuda siis hüppega kükkide, kätekõverduste ja erinevate kõhulihaseid tugevdavate harjutuste juurde. Treener soovitab keskenduda pigem lihas- kui kardiotreeningule – viimase asemel katsu päeva jooksul võimalikult palju jala käia, rattaga sõita ja kasutada lifti asemel treppe. Samas saad siiski ka jõuharjutusi tehes südamele piisavalt koormust – õigesti tehtud harjutused tõstavad pulsisagedust isegi efektiivsemalt kui näiteks jooksulindil jooksmine.

Seotud lood:

Kui mõnekümneminutiline igapäevane pingutus on sinu jaoks liig, siis jälgi, et treeniksid kolm korda nädalas vähemalt 30 minutit korraga, soovitab personaaltreener Doug Sklar. Kui külastad spordiklubi, siis on heaks variandiks ringtreening, mida pakuvad paljud Eesti spordiklubid. Treeningu idee on lihtne – ühes “harjutuste jaamas” pead tegema teatud aja jooksul ühte harjutust ja siis liikuma edasi järgmisse “jaama”, kus sind ootab ees juba uus harjutus. Ringtreenigus saad koormust kõikidele suurematele lihasgruppidele ja arendada samaaegselt nii lihaseid kui ka vastupidavust ning painduvust.

Hea lugeja, kui palju sina trenni teed?

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare