Rosaatsea dieet: Mida süüa ja mida vältida õnneliku naha saavutamiseks?



Rosaatsea dieet: Mida süüa ja mida vältida õnneliku naha saavutamiseks?
Foto: Vida PressVida Press

Arvatakse, et vähemalt üks inimene kümnest kannatab nahahaiguse all nimega rosaatsea. Kuigi see võib olla emotsionaalselt kurnav probleem, millele otsene ravi hetkel puudub, on siiski olemas teatud sammud toitumisharjumustes, mida järgides võid saavutada kaunima näonaha.

Mitmed toidud ja joogid vallandavad kehas põletikulise reaktsiooni, mis rosaatsea puhul väljendub aknet meenutavates põletikukolletes, punetuses, laienenud veresoontes ja paksenenud nahas. Loe edasi ja saa teada, missugused toidud neid sümptomeid leevendavad ja missugused hoopis ärritavalt mõjuda võivad.

Mida vältida?
Teravad ja hapud juurviljad nagu tomatid, tšillipipar, porgandid, punapeet, baklažaan, sibul, redis ja spinat
Joogid nagu alkohol ning kuum kohv ja tee võivad veresooni laiendada ning näopunetust süvendada
Toidud, mis vallandavad histamiini, näiteks erinevad tsitruselised
Erinevad suhkrud ja tärklised põhjustavad naha ebatasasust ja punetust
Kehas põhjustavad põletikulisi reaktsioone ka „soojendavad“ vürtsid nagu ingver, must pipar, köömned, Kreeka lambalääts ja nelk
Veiseliha
Mereannid

Mida nahamurede leevendamiseks süüa?
Lahjad juurviljad nagu spargel, kurk, maguskartul, erinevad kapsad, kõrvits, brokoli, lillkapsas, seller, okra, aedsalat, rohelised oad ja suvikõrvits
Rahustavad vürtsid nagu koriander, kardemon, safran, harilik apteegitill
Lõhe. Selles sisalduvad Omega-3 rasvhapped on suurepärased põletikuvastased abivahendid ning aitavad vähendada punetust
Kitsejuust on hea valguallikas ning seda on kerge seedida. Lisaks on see ka põletikuvastane
Mõõdukas koguses kalkunit või kana
Kala
Mittetsitruselised puuviljad nagu viinamarjad, melon ja mango
Kurkum

Loe veel

Seotud lood:

Rosaatsea ja ka muude nahaprobleemide puhul soovitavad asjatundjad tavaliselt dieeti, mis koosneks vähemalt 25-35 % ulatuses värsketest juurviljadest, sama suurest kogusest valgust (vali näiteks tofu, kodujuust, munavalged, valge liha) ning ülejäänud toit võiks koosneda teraviljadest nagu kaer ja oder. Madala suhkrusisaldusega aeglaselt imenduvad süsivesikud on naha vastu leebed, samal ajal kui rafineeritud suhkur ja küllastunud rasvhapped võivad nahaprobleemide teket nagu rosaatsea ja akne hoopis soodustada.

Nahasõbralik retseptisoovitus!
Sega omavahel ¼ klaasitäit tükeldatud sparglit ja oliiviõli. Nüüd lisa segusse umbes 100 grammi tükeldatud kitsejuustu. Võta külmsuitsulõhe viilud ning valmista justkui erilised sushid, kandes eelnevalt valmistatud segu lõheviilude peale ning need rulli keerates. Enne nautimist aseta kaheks tunniks külmkappi. Sinu nahk ja kõht on tänulikud!

Allikas: Byrdie

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare