Tallinnas avatakse unikaalne Eesti disaini esindusruum Tallinn Design House


Tallinnas avatakse unikaalne Eesti disaini esindusruum Tallinn Design House
Foto: Karli Saul

Sel kuul avab otse Tallinna südames, õdusas Rotermanni kvartalis uksed Tallinna Ettevõtlusinkubaatori rajatud disainiloome esindusruum Tallinn Design House.

Esindusruum on mõeldud Eesti disaini paremiku professionaalseks tutvustamiseks ja müügiks nii kohalikele disainisõpradele kui ka välispublikule. Kuidas esindusruumi loomise idee alguse sai ja millega täpsemalt tegemist on, selgitas Tallinna Ettevõtlusinkubaatori juhataja ning Tallinn Design House'i rajamise eestvedaja Anu Lõhmus.

Anu Lõhmus Foto: Iris Kivisalu

Põhjamaades ainulaadse esindusruumi koduks valiti Rotermanni kvartal nii suurepärase asukoha kui ka atmosfääri tõttu. “Vaatasime kõik võimalikud asukohad Tallinnas läbi, jälgisime inimeste liikumist ja ka seda, kus liigub turist, ning leidsime, et just Rotermanni kvartal on selline hot spot, kus eraldiseisev esinduslik butiik võib tuule tiibadesse saada,” selgitab Anu asukohavalikut. “Rotermannist on kujunemas uus moodne linnasüda ja paljud, eriti noored, on selle juba omaks võtnud. Usun, et just renoveeritav ajalooline osa toob põneva keskkonna tõttu siia huvilisi veelgi. Näiteks on hea teada, et just nendes ajaloolistes ruumides on filmitud mitmeid stseene kuulsast filmist “Stalker”. Tallinn Design House asubki n-ö Stalkeri käigu vahetus läheduses.”

Seotud lood:

Mis see on?

Kuna Eesti turg on väike, vajavad paljud disainerid n-ö kodust harjutustööd suurel maailmaturul konkureerimiseks. Tallinn Design House ongi spetsiaalselt selle tarbeks loodud ekspordi- ja ühisturundusplatvorm. Disaineri jaoks on tegemist ühisplatvormiga, mis annab kogemuse, kuidas end turundada ja tutvustada ning multibrändipoes esindatud olla. “Ka Eesti disainerid peaksid vaatama rohkem välisturgude poole, sest potentsiaal selleks ja võimalused on käeulatuses. Tallinna Ettevõtlusinkubaatoril on suured kogemused töötamisel nii uute alustavate disainerbrändidega kui ka juba end tõestanud tegijatega. Tallinn Design House saab olema just tugevamate tegijate müügi- ja ekspordiplatvormiks,” selgitab rajatud esindusbutiigi eestvedaja.

Loe veel

Tegemist on ühtaegu nii disaini esindusruumiga kui ka lihtsalt poega, seega on soovijatel võimalik sealt ka disaini soetada. Olenemata sellest, kas tegemist on kohaliku disainisõbra, kultuuri- või moeajakirjaniku, välisriigist pärit blogija või hoopis uudistava turistiga, saab Tallinn Design House’ist suurepärase ülevaate Eesti disainerite loomingust. “Oma koha soovime leida ruumis tootedisainile ja moele lisaks kunstiloomingule ning disaini- ja kunstialastele väljaannetele. Esindusruumi pakutavad tehnoloogilised lahendused, nagu suur telerisein või live-stream-kaamera, võimaldavad siin läbi viia ka tooteesitlusi, moeetendusi suuremale publikule või hoopis intiimse kinoõhtu väikesele seltskonnale. Spetsiaalselt loodud kohtumisruumis saab aga viia läbi kohtumisi partnerite või sisseostjatega.”

Kuidas esindusruum sündis?

Tallinnas ja kogu Eestis ei ole siiani olnud esinduslikku ja ülevaatlikku Eesti disaini esindusruumi ega kauplust, mis pakuks disaineritele terviklahendusi uute toodete turule toomisel, esitlemisel ja partnerite-edasimüüjate leidmisel. Mõtted kodumaise disaini esindusruumi loomisest said kinnituse hetkel, mil Anu Helsingis elavad sõbrad plaanisid külastada Tallinna ja uurisid naiselt siinse disainipoe aadressi, kust osta erinevaid rõivaid, aksessuaare või kodusisustust, aga nende nõudlikuma maitse järgi õiget kohta Anu soovitada ei osanudki. “Tallinnas lihtsalt ei ole sellist kohta, kus saaks tutvuda tipptegijate loominguga ühes ruumis,” tunnistab ta. “Ei ole poodi, kus näed korraga väljas näiteks Katrin Kuldma, Kristiina Viirpalu, Piret Ilvese, Sofija Halliku või Kätlin Kaljuvee loomingut. Disainerid on igaüks oma väikeses butiigis ja kui soovid nende loomingut osta, pead leppima kokku aja ning kõik kohad ükshaaval läbi käima.”

Looming, mida mujalt ei leia

Avatavast esindusruumist leiab suuremalt jaolt just sellist Eesti disaini, mida mujalt ei leia. “Väga suur hulk disainereid, kes tulevad Tallinn Design House’i, on sellised, keda teiste edasimüüjate juures ei ole või on väga vähesel määral. Neil on oma loomingu väljapanekuks piisavalt kõrged ootused ja nõudmised,” tõdeb Anu. “Nad on juba luksuslikuma taseme saavutanud ja eelistavad puhast nõudlikku keskkonda, kus nad saaksid olla väljas hirmuta, et kohta seostataks seni tüüpilise kingitustepoega.” Esindusruumis näeb lisaks juba nimetatud moe- ja ehtedisaineritele ka näiteks Eesti valgustidisainerite Tõnis Vellama ja Monika Järgi töid, Bolefloori mööblit ja lainetavat parketti ning paljusid teisi. “Kui sellised kõrgetasemelised disainerid on valmis tulema ja oma tooted esindusruumis välja panema, on see meie kontseptsioonile ja püüdlustele juba väga suur tunnustus. Paljud disainerid on sellist kohta juba aastaid oodanud.”

Puhta ja minimalistliku interjööriga esindusruumis domineeribki just tuntud disainerite looming, aga tavapärasele väljapanekule lisaks näidatakse tooteid ka läbi väikeste lavastuste ja hot spot’ide, mis taaskord eristab Tallinn Design House’i tavalisest disainipoest. Ruumi on paigutatud näiteks mõnus puhkeala Jaanus Orgusaare riiuli, Borgi pehmemööbli ja erinevate valgustitega, kus iga toode on samal ajal ka müügiks. “Samavõrd, kui tahame, et esindusruumist asju ostetakse, soovime neid ka tutvustada ja tuua inimesi disaini keskele,” tunnistab Anu.

Tulevikupilt on selge

“Oleme Põhjamaades täiesti ainulaadne disaini esindusruum, mis ilmselgelt ei piirdu tulevikus ainult Eesti disainiga. Näeme väga suurt potentsiaali ka koostöös Eestis toimuvate rahvusvaheliste kõrgetasemeliste kultuurifestivalidega, nagu PÖFF või Jazzkaar, kus loodame leida Eesti disainile sobiva väljundi erinevate kaasprogrammide raames.” räägib Anu. “Kui praegu ei tule ükski rahvusvaheline sisseostja ja butiigipidaja Tallinnasse uusi disainitooteid avastama, siis edaspidi nad loodetavasti hakkavad tulema. See on esinduslik koht, kuhu tulla ja kust saab ülevaate võimeka majandustaustaga kõrgetasemelistest brändidest. Paljud on öelnud, et ootavad avamist väga ja tahavad juba meile külla tulla. Esindusruumi pääseda soovivaid brände on rohkemgi, kui suudame praegu vastu võtta.”

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare