Järjest rohkem ilmub päevavalgele hirmutavaid juhtumeid, kus ilu­protseduur ei ole läinud nii, nagu kõlav reklaam lubab. Netiavarustes võib omakorda leida ilutooteid, mille koostist ja päritolu ei tuvastaks isegi Sherlock Holmes... Kuidas teha vahet heal ja halval tootel, milline teenuse­pakkuja valida? Pärisime aru iluasjatundjalt Katrin Pihelalt, kes on pea 15 aastat korraldanud messi Ilu Sõnum ning kursis kõige ilumaailmas toimuvaga.

Moodsad trendid

Katrini sõnul on ilumaailmas viimase 7–8 aasta jooksul välja joonistunud kaks arengusuunda. Üks on tervisekeskne mõtteviis – kosmeetika­toodete koostisosad on võimalikult puhtast looduslikust toorainest ning väärtustatakse pigem tarbija heaolu kui rõhutakse välisele ilule. Teine suund on kõrgtehnoloogiline innovatsioon, uudse koostisega dermakosmeetika, ilumeditsiini populaarsuse kasv, kiireid ja püsivaid tulemusi pakkuvad protseduurid.

Turule jõuliselt sisenenud uudse dermakosmeetika puhul lubatakse personaalsemat lähenemist ilumuredele, mõju rakutasandil, koostisainete imendumist sügavamale nahakihtidesse ning kiiremat toimet ja kauasemat tulemust. Selles valdkonnas ostetakse pigem toimeainet kui kaubamärki.

Üldine soov ilumaailmas on saada tulemus kätte üha kiiremini ja mugavamalt. See on kaasa toonud esteetilise meditsiini populaarsuse kasvu.

Lõunapausiprotseduurid

Suurima arengu on teinud n-ö lõunapausi­protseduurid, eriti ilusüstid: mesoteraapia, botuliinisüstid, täitesüstid. Kui seni jaotati iluprotseduure valdavalt kaheks, probleemset nahka hooldavateks ja vananemisvastasteks, siis ilusüstid võimaldavad palju enamat: muuta välimust, modelleerida, varjata, kohendada, rõhutada. Meelelahutustööstus ja sotsiaal­meedia on loonud iluideaalid, mistõttu oma välimuse täiustamise põhjuseks pole enam niivõrd konkreetne vajadus, kuivõrd soov sarnaneda iidolitega, olla ahvatlevam ja populaarsem. Noorte tarbijate valmisolek oma välimusega katsetada on aina suurem, mistõttu just nende seas kasvab ilusüstide populaarsus eriti kiiresti.

Nõudlus soodustab pakkumist

Kuna nõudlus üha kasvab, kipub turule järjest enam tegijaid, kel puuduvad haridus, väljaõpe ja kogemus. Ahvatlus kiirelt raha teenida on suur, sest hinnatundlikke kliente, kes soodsat teenust soovivad, on palju. Paraku tekib isehakanud süstijate puhul hulk probleeme, mis ei sea ohtu mitte üksnes kliendi välimuse, vaid ka tervise. 

Mis kõik võib untsu minna, seda loe juulikuu Annest & Stiilist. Osta juuli ajakiri mugavalt koju juba täna! Värske Anne & Stiil jõuab sinu postkasti 2 päeva jooksul. Suundu ostma!

Jaga
Kommentaarid