Teeme selgeks: kuidas miljardäridest ettevõtjad ja tegevjuhid mõtlevad välja oma kõige paremad ideed?
Oma värskes bestselleriks osutunud raamatus ”Big Little Breakthroughs: How Small, Everyday Innovations Drive Oversized Results” annab tehnoloogiaettevõtja Josh Linkner soovitusi, kuidas mõelda välja ideid, mis aitavad edu saavutada. Näiteks selle asemel, et võtta eesmärgiks 10 miljardi dollari vääriline IPO või Nobeli auhind, keskenduvad Linkneri sõnul edukad innovaatorid hoopis pisikestele võitudele ehk n-ö väikestele loomingulistele sammudele, mis aitavad aja jooksul suuri võite koguda.
Linkneri sõnul on need mikroinnovatsioonid vähem riskantsed ja neid võivad viia ellu kõik, kel on piisavalt tahtejõudu, vahendab inc.com. Samal ajal on neil tähelepanu väärivad tulemused ja nad aitavad tegijatel ka oma loomingulisi oskusi parandada.
Siin on tema soovitused, millele edu rajada:
1. Armu probleemi ära
Selle asemel, et keskenduda teatud viisile, kuidas probleemi lahendada, soovitab ta keskenduda hoopis probleemi lahendamisele ehk olla paindlikum ja avatum, et leida kõige parem lähenemisviis.
2. Alusta enne, kui oled selleks valmis
Selle asemel, et oodata kellegi luba, detailseid juhiseid või ideaalseid tingimusi, tasuks alustada kohe. Muidugi on lubatud teel olles oma suunda vajadusel muuta ja muutustega kohaneda.
3. Ava prooviköök
Innovatsiooni muudab tugevamaks ja riskivabamaks pidev jälgimine. Seega, testi ja katseta ning ole loominguline, et oma ideed täiuslikumaks lihvida.
4. Kui miski ei toimi, astu samm tagasi
Unusta mõtteviis, et kui miski pole katki, ei tasu seda parandama hakata, sest innovaatilised ettevõtjad mõtlevad sageli oma ideid ümber, uurivad ja puurivad ning muudavad neid, et tulemus oleks võimalikult hea.
5. Ära pelga veidrusi
Eelista loogilistele lahendustele ootamatuid lähenemisviise ehk mõtle kastist välja. Selleks, et tulemus oleks parim, ongi vaja käia läbi ka tõeliselt veidrad ideed.
6. Kuku seitse korda, tõuse kaheksa
Kui mõistad, et tagasilöögid on vältimatud, oled tugevam. Vigade tegemine on loomulik ja väga oluline osa innovatsiooni protsessist ning neist on võimalik vaid õppida.