Vähem ühekordseid pakendijäätmeid: Eesti rõivatööstusettevõte liitus e-poe pakendi ringlussüsteemiga
Eesti ettevõtted esitlesid neljapäeval Tallinnas uudset e-kaubanduse pakendite ringlussüsteemi Tango. Rõivatööstusettevõtete seast on Baltika Groupi kodumaine rõivabränd Ivo Nikkolo Eestis esimene, kes on oma e-poe süsteemiga liitnud ja ringlevaid pakendeid pakub. Süsteemi eesmärgiks on vähendada e-poodidest ostmisel tekkivate ühekordsete pakendijäätmete hulka.

Liitunud e-kaupluste klientidel tekib võimalus tellida kaup korduvkasutatavas Low imPack pakendis ja saada pakendi tagastamise järel pandiraha tagasi.
Baltika Groupi jaoks oli süsteemiga liitumine igati loogiline samm nii äriliste eesmärkide kui ka moetööstuse jätkusuutlikumaks muutumise mõttes. „Koos uuenenud Ivo Nikkolo brändi ja rõivakollektsiooniga on Baltika Groupi tugevaks fookuseks jätkusuutlikkus ja ökoloogilise jalajälje vähendamine rõivatööstuses. Juba täna on 15% kogu meie kollektsioonist valmistatud keskkonnasõbralikest materjalidest,“ ütleb Baltika Groupi turundus-ja kommunikatsioonijuht Triin Ritsberg.

Ivo Nikkolo klientide puhul on tegemist naistega, kellel on väga kindlad väärtushinnangud ning aupaklik suhtumine oma ellu ja seda ümbritsevasse keskkonda.
Ringluspakendi kasutamiseks tuleb kliendil teha ost mõnes süsteemiga liitnud e-poes, kes võimaldab valida ostu sooritamise ajal korduspakendi või pakendab kõik oma saadetised selliselt. Ühe pakendi pandihind sõltub suurusest ja materjalist, jäädes 2 euro ringi. Tühja paki tagastamiseks ja pandiraha tagasisaamiseks tuleb tarbijal skaneerida pakendi pealt oma telefoni kaameraga QR koodi, täita lihtne tagastus ankeet ning viia seejärel pakend Tango kogumiskasti. Kogumiskastide asukohad leiab Tango.eco kodulehelt. Pärast seda, kui pakendid on jõudnud Tango kogumispunkti, tagastatakse pandiraha kliendile. Kasutatud pakendid kogutakse kokku, kontrollitakse üle ja need lähevad kaupmeeste juurde uuele ringile.