Kliinik avas Tallinna kesklinnas erilise järelravihaigla
Haigla pakub professionaalset hoolt ja ravi nii operatsioonist taastuvale kui ka krooniliste haigustega patsiendile.
Christinas Clinicu personal on üle kolmekümneaastase tegutsemisaja jooksul saanud rohkelt kõnesid, mille sisu on üldjoontes üks - haiglasse ei ole võimalik kohta saada, aga vaja on professionaalset taastusravi või meditsiinilist hooldust kas helistajale endale või tema lähedasele. „Sellised olukorrad olid alati väga nukrad, sest siiani ei olnud meil võimalik kuidagi aidata,“ tõdeb haigla arendusjuht Marcella Norlan.
Haiglavõrgu arengukavas 2040 on toodud välja, et Eestis on teenuse osutamine peamiselt arstikeskne, ent meil puuduvad ühised hoolduskavade süsteemid. Norlan nendib, et saadaval on kvaliteetne ravi iga terviseprobleemi jaoks, räägime me siis kaugele arenenud südameoperatsioonidest või keerulistest ortopeedilistest protseduuridest. Mida aga olemas ei ole, on operatsioonijärgne pikaajalisem tipptasemel hooldus. „Iga operatsioon, nii väike kui ka suur, nõuab ainulaadset operatsioonijärgset raviplaani. See hõlmab muuhulgas haavahooldust, isikupärastatud füsioteraapia rutiine, patsiendi toitumise juhtimist, valu leevendamist ja palju muud,“ tõdeb kogenud arendusjuht ja möönab, et kõik need kriitilised aspektid võivad üldhaigla segaduses sageli kaduma minna. See omakorda võib patsiendile kaasa tuua hilinenud või mittetäieliku paranemise. Nõnda oligi üsna selge, et patsiendi taastumiseks tuleb luua spetsiaalne keskus. „Õige operatsioonijärgne hooldus kiirendab taastumist, muudab operatsiooni tõhusamaks ja vähendab tüsistuste tekkimise tõenäosust,“ teab Norlan, ning lisab, et Christinas Clinicu üheks missiooniks ongi pakkuda kõikehõlmavat operatsioonijärgset ravi.
Operatsioonijärgseks raviks kõik olemas
Järelravihaigla näol on tegemist õendushaiglaga, kus on olemas kõik peamised teenused, mis ka üldhaiglas. Põhirõhk on aga siiski operatsioonijärgsel taastumisel. Ruumid on sisustatud hubaselt, sest rahulik ja meeldiv keskkond aitab kiiremini terveneda. Järelravihaigla igapäevatööd korraldab meie kauaaegne õendusjuht Kristo Peetris, kellel on lai kogemus muuhulgas nii erakorralises meditsiinis kui ka koolitusmaastikul.
Haigla personal, sealhulgas arstid, õed, füsioterapeudid ja nõustajad, on saanud operatsioonijärgse hoolduse väljaõppe. Haiglas on saadaval erinevad palatid, mis sisustatakse vastavalt patsiendi vajadustele. „Hoolt ja tähelepanu saavad nii kergemad kui ka raskemad haiged,“ kinnitab Peetris. Operatsioonijärgsed harjutused, toitumisdieedid, haavaravi, valuravi teenused, vaimse heaolu nõustamisvõimalused – kõik on majas olemas. Samuti pööratakse tähelepanu pereväärtustele. „Pakume lähedastele eri võimalusi taastumisprotsessis osalemiseks,“ sõnab Peetris.
Eakad ja nende toetamine
Haiglal on ka teine sihtgrupp – meie aktiivsed eakad. Paratamatult muutume me kõik vananedes terviseprobleemidele vastuvõtlikumaks, tõdeb Peetris. „Lisaks rahulikule keskkonnale vajavad vanemad patsiendid kaastundlikumat lähenemist, märkamist. Meie haiglas mõistetakse nende hirme, ärevust ja vananemisega seotud asjaolusid, mis nõuavad enamat kui lihtsalt meditsiinilist sekkumist.“
Õendushaiglas on kõik, nii meditsiinitöötajad kui ka abipersonal, koolitatud eakate patsientide spetsiifiliste vajaduste rahuldamiseks. „Samuti on meie fookuses vaimne tervis, mistõttu oskame aidata eakatel toime tulla depressiooni, ärevuse ja dementsussündroomiga,“ kinnitab ta. Töötajad on koolitatud aitama eakaid mitte ainult professionaalsel, vaid ka inimliku suhtluse tasandil. Haigla igapäevatöö on korraldatud nii, et arstidel, õdedel ja abilistel oleks küllaldaselt aega patsientidega tegeleda, nende eest hoolitseda, mõista sügavuti nende vajadusi ning kaasata võimalikult palju patsiendi lähedasi raviprotsessi.
Peetris nendib, et Christinas Clinicu kirurgiahaigla kõrge tase on laienenud ka järelravi osakonda: „Nii nagu soovime, et nõrkushetkil meie eest hoolt kantaks, nii hoolitseme meie ka oma patsientide eest.“
Mõistagi tekib küsimus, mis see kõik maksab. Haigla lähtub arusaamast, et teenuse hind peab hõlmama kõiki kulusid. Ka neid, mida esmapilgul arvesse võtta ei oska. „Meile on oluline, et patsiendid ja nende lähedased ei peaks igapäevavajaduste osas kokku hoidma. Seepärast on teenusel üks kindel hind. Arvetel ei ole ega tule varjatud kulusid nagu vahel võib juhtuda ja olla seega lähedastele ebameeldivaks üllatuseks. Olgu selleks psühholoogi vastuvõtt või mähkmete tihedam vahetamine, teenuse hind vastab teenuse kvaliteedile,“ selgitab Peetris, ja kinnitab, et nende juures taastuvad patsiendid privaatses palatis tervislikku ja kvaliteetset toitu tarbides. Samuti on nad pidevalt ümbritsetud oma ala professionaalidega, kes reageerivad kiirelt mis tahes vajaduse peale, olgu selleks pelgalt linade vahetus või mõni tõsine protseduur. Järelravihaigla teenus on samasugusel tipptasemel nagu Christinas Clinicu kirurgiahaiglas, kus patsiendid on saanud parimat tervishoiuteenust juba 31 aastat.
„Kui ilukliinikus on hoitud patsiendi ilu, siis järelravihaiglas on hoitud patsiendi elu,“ võtavad Norlan ja Peetris Christinas Clinicu olemuse ühe lausega kokku.
Tähelepanu, tegemist on tervishoiuteenusega. Christinas Clinic omab õendsuhaigla tegevusluba L06326.