E-poes küll kuvatakse kliendile, nagu oleks tegu Eesti ettevõttega, kaup on laos olemas ja jõuab kliendini mõne päevaga, aga tegelikkuses saabub kaup kliendile oluliselt pikema aja jooksul ja pakki kätte saades võib üllatuda, et kaua oodatud toode ei ole saadetud Eestist, vaid hoopis Hiinast või mujalt riigist.

See kõik tähendab kliendile lubatust märksa pikemaid tarneaegu, kaup on oluliselt kallim kui otse tellides ega pruugi vastata tegelikkusele, sest vahendaja tegelikult ei tea, mida ta vahendab.

Lisaks võivad dropshipping’u e-poest ostes tekkida probleemid kauba tagastamisel või siis, kui kaup ei vasta tellitule või toode osutub praagiks.

Muu maailma näidete põhjal pole ka harukordne, et selliseid e-poode luuakse robotitega, teenimaks vahendustasudest hõlptulu, ja kui tekivad toote või tarnega probleemid, siis tegelikkuses kliendituge ei eksisteerigi.

Selliseid kohti tuleks vältida.

Kuidas ära tunda dropshipping’ut või pikkade tarneaegadega kaupmeest?

Kuna dropshipping muutub üha populaarsemaks ja juba praegu on märkimisväärne osa veebipoodidest niinimetatud dropshipping-vahenduspoed, kus reaalselt kaupa ei omatagi või saadetakse see mujalt riigist, tuleks enne ostmist veenduda, kas tegu on kohaliku või niinimetatud dropshipping’u e-poega.

Esiteks vaadelge domeeninime, tegevusaadressi ja sisu kompleksselt, sest .ee lõpuga domeen ja Eestis märgitud tegevusaadress ei anna veel alust arvata, et tegu on e-poega, mis asub Eestis ega tegele dropshipping’uga.

Kui ka e-poe toodete sisus on ilmseid vigu, tekstid on kehvasti tõlgitud, veebilehel ei tööta või ei avane viited või e-pood tundub üldse praak või poolik, siis need on suured ohumärgid ja enne ostu sooritamist tuleks kaaluda, ehk on mõistlik kaup kuskilt mujalt tellida.

Teiseks jälgige veebilehe kontaktandmeid. Kui kontaktandmetes ei ole märgitud Eesti aadressi, siis suure tõenäosusega võib tegu olla dropshipping-lehega või vähemalt ei ole Eesti nende peamine turg, mis pikendab tarneaegu või toob hilisemaid lisasekeldusi, kui tellitud kaubaga esineb probleeme.

Kolmandaks, maksemeetodid. Eestis on väga levinud maksta pangalingi või maksealgatusmeetodiga. Kui veebipoes ei ole Eesti pangalinke või maksealgatusmeetodeid, vaid ainult krediitkaardid või muud makseviisid, siis on sellel põhjus ja üheks põhjuseks võib olla, et tegu on dropshipping’u e-poega.

Neljandaks, klientide tagasiside. Kui veebilehel on olemas klientide tagasiside, siis see võib isegi olla kõige tähtsam märk usaldusväärsusest. Kuna paljud e-poed ei kasuta klientide tagasisidet, siis paraku jääb see kõige tähtsam aspekt tihti viimaseks.

E-pood, mis tarnib kaupa samal päeval

Ühe näitena usaldusväärsest e-poest võib tuua erootikapoe LoveShop.ee. Veebipoes kuvatakse, et kõik erootikakaubad on laos olemas ja postitatakse samal päeval. Ka kontaktaadressina on märgitud Eesti aadress ning tootetekstid on pikad ja põhjalikud.

Kõik viitab sellele, et tegu on väga usaldusväärse e-poega. Paljudele toodetele on lisatud ostjate hinnangud ning lisaks on lehel eraldi välja toodud klientide tagasiside ja kommentaarid – kokku üle 600 kommentaari, kõrge keskmise hindega.

See kõik kinnitab, et kui teha ost e-poes LoveShop.ee, postitatakse kaup lubatud ajal ja lubatud tingimustel ning see jõuab diskreetselt kliendi soovitud pakiautomaati reeglina juba järgmisel päeval. Peale selle ootab uusi kliente kolm tasuta kingitust. Kõik see on leitav LoveShop.ee veebipoest.

Seega võib kokkuvõttes öelda, et enne ostu sooritamist veenduge alati e-poe usaldusväärsuses ja vähimagi kahtluse korral eelistage võimalusel alternatiivseid valikuid, et vältida tulevasi probleeme.

Jaga
Kommentaarid