Kuna kollektsioonide seas on alati leidunud nii piirideta loomingulisust kui ka hoolikalt läbimõeldud narratiive, otsustati sel aastal hindamiskriteeriumeid muuta. Nii jaotati auhindu kolmes kategoorias: Pert-a-Porter ehk valmisrõivad, Fashion as Art ehk mood kui kunst, Innovative Approaches in Fashion ehk uuenduslikud töövõtted moekunstis.

ERKI 2024 võitjatiitlid ja 1000-eurose auhinnaraha pälvisid Britten Pärkson Pret-a-Porter, Alice Pärtelpoeg Fashion as Art ja Joanne-Heleene Sõrmus Innovative Approaches in Fashion kategoorias.

Žüriisse kuulunud eesti ehtekunstniku Tanvel Veenre sõnul oli selge, et tänavused tudengid maadlesid oma kunsti läbi kohati tõsiste ja raskete teemadega, kuid tegid seda muutumata ruskuvaks. „Seda suudeti teha kergelt, lootusrikkalt ja inimlikult,“ lisas Veenre.

Itaalia moedisainer ning Istituto Europeo di Design loovjuht Giovanni Ottonello täheldas, et kui välja arvata paar üksikut kollektsiooni, oli sel aastal ERKI põhimõtteliselt esimest korda värvitu. Kogu sõu ja kollektsioonide kontseptsiooni võtsid tema sõnul kokku märksõnad nagu mahakeeratud värvid, pehmed ja maised toonid ning justkui ootelolek.

Parimatest parimad valis välja 9-liikmeline žürii, kooseisus: YouWie Roes, Giovanni Ottonello, Annamari Vänskä, Roberta Einer, Frida Jõe, Äli Kargoja, Ženja Fokin, Aljona Eesmaa, Tanel Veenre.

Jaga
Kommentaarid