FOTOD | Esileedide lemmikridikül? Notre Dame’i katedraali pidulikul avamisel jäid silma legendaarse moemaja ikoonilised käekotid
Möödunud nädalavahetusel taasavati renoveeritud Notre Dame’i katedraal. Pariisi oli üle maailma kohale sõitnud suur hulk külalisi. Paljudel aksessuaariks ühe ja sama moemaja erinevad ridikülid.
Prantsusmaa esileedi Brigitte Macron kannab tihti Louis Vuittoni moemaja rõivaid. Sel korral püüdis pilku aga tema kaaslane ja me ei räägi härra presidendist. Proua käevangus oli legendaarne Diori moemaja kott Lady Dior, mis sai oma nime printsess Diana järgi.
Sama käekotti kandis ka Ameerika Ühendriikide esileedi Jill Biden.
Kultuskäekott Lady Dior toonase Diori moemaja peadisaineri Gianfranco Ferré 1994. aastal loodud ridikül, mida kutsuti esialgu hoopiski prantsuskeelse hellitusnimega Chouchou. Hiljem hüüti kotikest pikalt Printsessiks.
1995. aastal võttis moemajaga ühendust toonane presidendiproua Bernadette Chirac, kes otsis riigivisiidile saabuvale Walesi printsessile Dianale kingitust. Kott polnud ametlikult müügile tulnud ning oli kättesaadav ainult üksikutele püsiklientidele – nõnda pakuti kingiideeks just seda. Esimest korda nähti seda printsessi käevangus kaks kuud hiljem Argentinas. Dianale meeldis kott nii väga, et ta tellis endale ka sinist värvi versiooni. Tema kuningliku tiitli järgi ristiti Chouchou ümber Lady Dioriks.
Külaliste seas olid ka endine Prantsuse president Nicolas Sarkozy ja tema abikaasa Carla Bruni-Sarkozy. Lauljatarina tuntud naine oli esileedi aastatel 2008-2012. Proua Sarkozy kandis Diori moemaja kleiti ja käekotti Python.
Saksamaa president Frank-Walter Steinmeieri abikaasa Elke rõivakomplekti kaunistas aga väike Lady Dior. Kotilt oli kett eemaldatud ja naine kandis seda kui teatriridiküli.
Diori moemajas on käimas üheksandat korda kunstiprojekt nimega Dior Lady Art Project. Selle raames saavad mitmed kunstnikud legendaarse käekoti omanäoliseks disainida. Praeguseks on saadaval kolmekümne erineva välimusega kotti, mille hinnad jäävad 7000-25 000 euro vahele.
Allikas: wwd.com