Eksperiment: kui praktilised liikumisvahendid on elektriline tõukeratas, tasakaaluliikur ja üksratas?
Tunnistan ausalt, et minu ajalugu rulade, tasakaaluliikurite ja muude taoliste sõiduvahenditega on üsna nullilähedane. Muidugi sõidan rattaga ja olen nooruses ka tõukerattaga ringi kihutanud, aga rulad ja longboard’id, rääkimata üksratastest ja tasakaaluliikuritest, on mul täiesti avastamata. Siiski olen unistanud, et minagi võiksin olla üks nendest lahedatest tšikkidest, kes longboard’iga mööda rannapromenaadi kruiisivad. Julgust pole ma selleks aga siiani leidnud.
Kui Anne & Stiili toimetus valis just minu eksperimendi jaoks välja, olin veidike hirmul… seda enam, et pidin järele proovima elektri abil liikuvad sõidukid. Kas kartsin kukkuda? Jah. Kas võtsin väljakutse hirmule vaatamata vastu? Oo jaa! Valisin katsetamiseks välja elektrilise ratta, tõukeratta, longboard’i, tasakaaluliikuri ja üksratta. Esimesed kaks tundusid mulle juba alguses üsna ohutud, aga edasi… Läks veidi keerulisemaks.
Elektriline tõukeratas – jah, palun!
Veendunud, et tavaline elektriratas pole minu teema, asun proovima elektrilist tõukeratast, mida linnapildis aina rohkem märkab. See võib olla midagi mulle, sest tundub nii mõnus sõita mööda linnatänavaid 10–15kilomeetrise tunnikiirusega punktist A punkti B, seelik lehvimas. Aku kestab 20–30 km, millest peaks piisama. Tavalisest rattast väiksema ja kergemana on tõuksi hea ka kohvikusse või kontorilaua taha kaasa võtta. Elades linnas, kus on palju ummikuid, aitaks tõukekaga kulgemine kindlasti ka aega ja närve kokku hoida.
Selle, kuidas hoogu lisada ja pidurdada, saan kiiresti käppa ja kui keegi just nurga tagant ette ei hüppa, pole tõukerattaga sõites karta midagi. Miinuseks on hind, mis jääb 500 euro kanti – päris krõbe! Ja kuna tegemist on tõepoolest uue trendiga, tuleb praegu müügis olevaid tõukerattaid hoolikalt valida, et ikka kvaliteetne pill satuks.
Elektrirattaga tööle?
Mina hüppan elektriratta selga ühel selle suve kõige tuulisemal päeval ja saan kohe katsetada, kuidas ratas vastutuult liigub. Kui muidu olen mõelnud, et Piritalt rattaga tööle sõites olen sihtkohta jõudes garanteeritult higine, siis elektriratas teeb pool tööd minu eest ära ja kontorisse jõudes ei tekigi tunnet, te tahaks duši alla hüpata. Kogu aeg on kerge sõita, olenemata sellest, kui tugev tuul Pirita teel on või kas sõidan ülesmäge.