Baltika toob turule katusbrändi: soovime olla need, kes pioneeridena tunnetavad ära värsked ühiskonnatrendid
Eesti suurim moedisainiettevõte Baltika on alustanud põhjalikku muutuste protsessi, mille esimese vaheetapina on loodud uus kliendikogemusele fokusseeritud katusbränd Vérenni.
Koostöös agentuuriga Velvet loodud kaubamärk liidab endas nii hiljuti 90. tegutsemisaastat tähistanud organisatsiooni ajaloolise pärandi kui ka rahvusvahelisse konteksti sobiva modernse twistiga minimalismi. „See on olemuslikult inspireeriv, kaasagne, enesekindel, samas kosmopoliitne ning avatud, viidates professionaalsele ning positiivselt iseteadlikule moemajale,“ selgitab Baltika Chief Customer Officer Mari-Liis Küppar uue brändi tuuma ja põhimõttelist suunamuutust jaekaubandusettevõttest moedisaini brand house´iks.
Eesti moedisaini suurima eksportija rebrändingu põhjused tulenevad eelkõige muutustest globaalses tarbijakäitumises, moetööstuse turunõudluses ning digitaliseerumises. Baltika juhatuse liige Meelis Milder tõdeb: „Soovime olla need, kes pioneeridena tunnetavad ära värsked ühiskonnatrendid ning muutused meie potentsiaalsete klientide maailmavaates ning põhiväärtustes. Baltikal on minevikust ette näidata ridamisi julgeid ja edukaid muutuseid - näiteks vertikaalse ärimudeli juurutamine 1999. aastal, Montoni kui rahvusvahelise moebrändi loomine ja turundamine aastatel 2002-2004. Nüüd on taas käes aeg reformideks."
Muutused ei seisne ainult uue logo ja nimetuse kasutuselevõtus. Pikaajaline protsess hõlmab ümberkorraldusi organisatsiooni strateegilistes ja taktikalistes plaanides tervikuna tuginedes kolmele huvigrupile – klientidele, B2B-partneritele ning meeskonnale. Vérenni kui brändi arendamise eesmärk on hoogustada ettevõtte rahvusvahelistumis- ning ekspordiprotsesse ja tagada müügimahtude kasv koduturgudel, pakkudes klientidele kvaliteetsemat ning „uue põlvkonna“ kogemust erinevates kanalites, nii online-ja offline-kanalites kui ka jaekaubandusvõrgus. Küppar selgitab uuenduste ulatuslikkust: „Muudatus hõlmab lisaks lojaalsusprogrammi, reklaamikeelt, e-poodi ning seob ühtseks tervikuks erinevad moekollektsioonid.“
Katusbrändi turule toomise tulemusel optimeeritakse Baltika üheksast erinevast kaubamärgist koosnevat müügikanalite ja moebrändide portfelli. Lähiaastate jooksul jääbki Vérenni juhtivaks brändiks Baltika nn mainstream-segmendis, kattes eelkõige tänaste Mosaici ja Bastioni lojaalsete klientide vajadused, kuid seejuures hõlmates ka uusi sihtgruppe. Montoni, Ivo Nikkolo ja Baltmani brändidega jätkatakse premium- ja fashion-segmendis.
Esimese sammuna viiakse aga ühtse nime alla multibrändi poed, sh ka veebipood. Lisaks testitakse uusi poeformaate, muuhulgas rakendatakse showroom´i ja hüpikpoe kontseptsiooni. Värske käsituse järgi loodud Vérenni esinduspood avatakse juba sel sügisel Tallinna kaubanduskeskuses T1.