KULDNÕEL

Hanna Haring kaubamärgiga Monton

Hanna Haring

Montoni naisterõivaste peadisainer Hanna Haring hindab ja loob visuaalselt intrigeerivat, kuid praktilist disaini, mis ühendab maailma juhtivad moetrendid unikaalse disainikäekirjaga. Moelooja töös ammutab Hanna ohtralt informatsiooni ümbritsevast maailmast ja kaasab loomingusse ühiskonda puudutavaid teemasid, mis aitavad ette tunnetada nii üldiseid trende kui ka inimeste tarbimisharjumusi.

1) Mõtlik muie tuleb peale, kui enesekindlad tarbijad soovitavad disainida hinnalisema koostisega naturaalsest kangast poole odavamat toodet.
2) Inimesed näevad värve väga erinevalt ning tundlikumad on osavamad soojade ja külmade toonide kombineerimisel, mis kindlasti toimib värvireeglistikus ideaalilähedasena. Praeguses trendivoolus soovitaksin pöörata see vastupidiseks ning katsetada ühe värvigrupi erinevate äärmustega – näiteks pruunikas khaki sobitatud hoopis sinakashalli rohelisega.

Kriss Eglite kaubamärgiga New Vintage by Kriss

Kriss Eglite

Ehtedisainer Kriss Eglite ja tema bränd New Vintage by Kriss on moesõpradele juba kauem tuttav. 2011. aastal alguse saanud NVBYK loob ehteid, mis mängivad vastandlike vormide ja karakteriga kividega, säilitades samas ehte kantavuse ning lihtsuse. Igas NVBYKi kollektsioonis ja disainis on oma sõnum, mis toetab ja ülistab kandjat just sellisena, nagu ta on, ning peegeldab ehedalt Krissi enda eesmärki, milleks on julgustada naisi unistama suurelt, unustama reeglid ja panna nad kogu täiega elama.

1) Üks vähe humoorikas nõuanne on olnud lisada meie käevõrule Time To Rock päriselt kella funktsioon – selle käevõru kogu mõte ongi selles, et inimesed võtaksid kella käe pealt ära ja elaksid oma rütmis, pidevalt ajaga võidu jooksmata.
2) Moereegel, kuidas ära kanna korraga kuldseid ja hõbedasi ehteid. Vastupidi! Mina soovitan just nimelt erinevaid metalle ja toone omavahel kokku sobitada. Nii on lõpptulemus palju isikupärasem ja põnevam!

Kristel Kuslapuu

Kristel Kuslapuu

Kristel Kuslapuu on olnud Kuldnõelale nomineeritud varemgi ning pälvinud oma loominguga tähelepanu nii siin- kui ka sealpool riigipiiri. Tema disainikeel kõneleb skulptuurselt suurtest ja pehmetest vormidest, millele lisab karakterit edevate värvide ja julgete mustrite omavaheline armumäng. Kristeli kudumid sünnivad läbi iroonia ja klišeede, tänu millele ujub tema looming justkui vastuvoolu selle tõsidusega, mida kodumaine rõivaloome üldjuhul taga ajab.

1) Disainerina kuulen päris tihti: „Oh, mul on sulle üks eriti hea mõte, mida sa disainida võiksid ...” Reaalsus on aga see, et päris nii mu loometöö ei sünni.
2) Kas moes on reeglid? Mina ei võtaks neist mitte ühtegi kuulda! Alles hiljuti tähendas sokk ja sandaal koos šokki ja skandaali. Praegu on aga plätu ja soki kooslus tänavapildis täiesti tavaline nähtus. Soovitan niisiis reegleid vältida ja usaldada oma kõhutunnet.

HÕBENÕEL

Inga Vatsk-Laasner kaubamärgiga I V L

Inga Vatsk-Laasner

I V L on Inga Vatsk-Laasneri omanimeline kaubamärk, mis on limiteeritud autorilooming ning kajastab disaineri enda visioone moest. I V L kõnetab naist, kes hindab lihtsat, kuid ideelt luksuslikku joont, ning kelle soov kannab ta kleiti otsides kaugemale lähimast poest.

1) Kuna tegemist on küllalt noore brändiga, siis pole mulle seni veel kahjuks ühtegi nõuannet antud.
2) Mina soovitan eksida kõikide moereeglite vastu, kui inimene end seeläbi hästi ja vabana tunneb.

Katrin Aasmaa

Katrin Aasmaa

Katrin Aasmaa on oma loomingus seadnud sihiks millegi, mida Eesti moemaastikul väga tihti ei kohta – ta keskendub meestemoe loomisele ning on disainis au sisse tõstnud julge huumorimeele. Tema loomingut läbivad tugevad postsovetliku kultuuriruumi ja situatsioonikoomika jooned, näiteks inspireerub ta nolkide seiklustest Lasnamäel, keskturgu ümbritsevast tänavastiilist ning Mustamäe paneelmaja korteriga seonduvast nostalgiast.

1) Leian, et ükski nõuanne ei jookse mööda külge maha. Isegi kui saan tagasisideks midagi, millega ma ilmtingimata ei nõustu, paneb see mind kõigest hoolimata oma seisukohta jällegi läbi analüüsima ja see on ju tore.
2) Moereeglid ongi rikkumiseks, kuid vastavalt olukorrale tuleb tunnetada, kas lähtuda ideest less is more või more is more.

Liisa Soolepp

Liisa Soolepp

Liisa Soolepp loob omanimelise kaubamärgi all kudumeid, mis on oma ajatus lihtsuses meeldejäävad, kvaliteetsed ja praktilised. Disainiprotsessis on Liisa loobunud moemaailmale omasest hooaegade süsteemist ning pigem arendatab ta pidevalt edasi ajatut nn capsule-seeriat, kus kohtuvad naturaalsed materjalid, lihtsa joonega lõiked ja disaineri loomingule iseloomulikud mahulised faktuurid.

1) Ausalt öeldes ei meenugi mulle ühtegi üdini otstarbetut nõuannet. Igas asjas on kasvõi mingi väike iva sees.
2) Mina ei teagi, mis asjad need moereeglid on!

Miks pead Kuld- või Hõbenõela laadset tunnustust oluliseks?
Gita Siimpoeg, noordisainer

Laura Kurs

See on üks väheseid niivõrd laiapõhjalise kõlapinnaga tunnustusi Eesti moemaastikul. Ühelt poolt on see moelooja seisukohast väga tänuväärne, teisalt näen, et selle väärtus on praegu ainult sümboolne. Muidugi on tore, kui sinu pingutusi tähele pannakse ning tunnustatakse. Samas näen, et seesugune äramärkimine võiks nii noore kui ka tegelikult kogenud disaineri jaoks luua mingisuguse pinnase edasiseks arenguks. Näiteks kutse mõnele välismaisele moenädalale. Noore disainerina tean, kui raske on kollektsiooniga välja tulla ja kui palju peab selleks mõnel muul alal tööd tegema. Niisiis tuleks üldisemalt mõelda, kuidas saaks Eestis noori moekunstnikke toetada, et loometöö teisejärguliseks ei muutuks ning tunnustamine vaid tunnustamise tasandile ei jääks.

Gita Siimpoeg