Kitši ja glämmi. Kamaluga, palun!
Jeremy Scotti (43) on korduvalt nimetatud moemaailma mässajaks. Tema sihiks pole kunagi olnud luua romantilisi tüllisabaseid printsessikleite ega naiselikkusest nõretavaid lilltikandeid. Vastupidi: ta armastab dressipükse, ülielusuuruses spordisärke, vulgaarsuse piiril mängivaid lõikeid, liialdamist, popkultuuri ja sellega kaasnevat kassikulda – maitsekat maitsetust, mis ammutab inspiratsiooni n-ö ehtameerikalikust treileripargi rahva glämmist, Disney kultustegelastest, McDonald’si kuldsetest kaartest, drag queen’ide litrisärasest maailmast ning tänavastiili nurgelisusest.
“Ma olen tõeline ameeriklane. Ükskõik kui väljapeetud ja peen moemaailm ka poleks, tulen mina spordirõivaste ja dressipükste maalt. Kasvasin üles Kesk-Ameerika farmis, kus inimesed ei kandnud litritega tikitud jakikesi,” räägib moelooja vahetult enne Moschino [tv] H&Mi koostöökollektsiooni müügile jõudmist Anne & Stiilile. “Mulle on alati meeldinud USAga seotud stereotüübid, nendega mängimine, lõbutsemine ja liialdamine.”
Jeremy Scott, kes minu teadvusesse kinnitus kümme aastat tagasi, mil lõi oma esimese koostöökollektsiooni Adidasele – mäletate ju neid napakalt cool’e tiibade ja kaisukarupeadega Adi ketse, mis senini laineid löövad –, alustas endanimelise moebrändiga aastal 1997.
Olgugi et põline Kansase poiss, teadis Scott juba 14aastaselt, et tema teekonnaks saab mood. Ta hakkas kooli kõrvalt õppima prantsuse keelt ning suundus aastal 1992 New Yorki, kus asus tudeerima Pratti instituudis moedisaini.
Pärast kooli lõpetamist kolis mees Pariisi, kus tähesära asemel ootas teda esialgu ees olelusvõitlus. Kuna moemaailmas kanda kinnitada polnud sugugi lihtne ning ka raha nappis, veetis Scott nii mõnegi öö metroojaamas, kuni otsustas töökoha otsimise asemel selle endale ise luua, asutades omanimelise moebrändi.