“Ma olen tõeline ameeriklane. Ükskõik kui väljapeetud ja peen moemaailm ka poleks, tulen mina spordirõivaste ja dressipükste maalt. Kasvasin üles Kesk-Ameerika farmis, kus inimesed ei kandnud litritega tikitud jakikesi,” räägib moe­looja vahetult enne Moschino [tv] H&Mi koostöökollektsiooni müügile jõudmist Anne & Stiilile. “Mulle on alati meeldinud USAga seo­tud stereo­tüübid, nendega mängimine, lõbutsemine ja liialdamine.”

Jeremy Scott, kes minu teadvusesse kinnitus kümme aastat tagasi, mil lõi oma esimese koostöökollektsiooni Adidasele – mäletate ju neid napakalt cool’e tiibade ja kaisu­karupeadega Adi ketse, mis senini laineid löövad –, alustas endanimelise moebrändiga aastal 1997.

Olgugi et põline Kansase poiss, teadis Scott juba 14aastaselt, et tema teekonnaks saab mood. Ta hakkas kooli kõrvalt õppima prantsuse keelt ning suundus aastal 1992 New Yorki, kus asus tudeerima Pratti instituudis moedisaini.

Pärast kooli lõpetamist kolis mees Pariisi, kus tähesära asemel ootas teda esialgu ees olelusvõitlus. Kuna moe­maailmas kanda kinnitada polnud sugugi lihtne ning ka raha nappis, veetis Scott nii mõnegi öö metroojaamas, kuni otsustas töökoha otsimise asemel selle endale ise luua, asutades omanimelise moebrändi.

Läbilöögiks ja hitiks kujunes tema kolmas, üdini valge kollekt­sioon, mis võlus nii moefotograaf Mario Testinot, Vogue’i toimetajaid kui ka Björki, kes kandis üht Scotti valgetest kleitidest oma maailma­turneel. Praegu armas­tavad Islandi lauljatari kõrval mehe loomingut ka Rita Ora, Lady Gaga, Rihanna, Kanye West, Miley Cyrus, Katy Perry ja Beyoncé. Teisisõnu: kogu meelelahutusmaailma crème de la crème. Kui 2011. aastal pakuti Scottile Moschino loovjuhi kohta, vastas ta, et ei räägi küll itaalia keelt, kuid kõneleb ladusat moschinot.