Moenädala kollektsioon tekitas publikus pahameelt: on arusaamatu lüke luua bränd vanaagsetel ja tagurlikel alustaladel
Tallinn Fashion Weekil näitas esimest korda oma kollektsiooni täiesti uus rõivabränd nimega WOOM. Vaba joonega villaste mantlite kollektsiooni täiendasid sulemantlid ja jakid. Bränd rõhub jätkusuutlikkusele ja keskkonnasäästlikkusele, mis on muidu igati tervitatav, aga moerahva seas tekitas poleemikat hoopis kollektsioonis karusnaha kasutamine. Teenusedisainer Rauno Pello selgitas Anne & Stiili veebile asja lähemalt.
"Tunnistan juba ette ära, et ma pole supervegan ja ekstreemloomakaitsja, vaid tavaline kohalik lihasööjast vastutustundlik ühiskonnaliige. Eilsel WOOMi brändi lansseerimiskollektsiooniesitlusel olin ikka väga üllatunud, kui lavale tulid karusnahad nii rõivastel, kui lihtalt kaunistustena modellide jalgade ümber. Aastal 2018 on see väga arusaamatu lüke luua bränd vanaagsetel ja tagurlikel alustaladel. Kui kogu moemaailm, kaasa arvatud suured brändid nagu Burberry, John Galliano, Versace, Gucci, Giorgio Armani ja teised, on loobunud või loobumas karusnahast, siis mis põhjustel luua Eestis kaubamärk, kes sellele liikumisele vastuvoolu sõidab. Kui just sihtgrupiks ei ole inuitid või Põhja-Siberi elanikud, milles julgen kahelda, vaadates lõikeid ja üldist kollektsiooni stiili, siis väga selliseks lahenduseks põhjust ei ole," selgitab Rauno Pello oma seisukohta.
Mehe sõnul on tänapäevased materjalid jõudnud nii soojapidavuses kui luksuslikus tundes kaugemale ja paremaks kui karusnahk. "Ma tean, et kohe tulevad vaidlused, et lume näkku sulamise vastu kunstkarusnahk ei aita. Tõesti, ekstreemsetes oludes (nagu Arktika tormides) võib see subjektiivselt nii olla, aga mitte Eestis, Põhjamaades või Euroopas laiemalt. Kahtlen, et WOOM oma ekspordisihi arktilistesse maadesse on seadnud. Lisaks on olemas ju targad materjalid (smart clothing/smart textiles), mis lahendavad soojapidavuse ja lume näos probleemi ilma loomi piinamata."
"Moeloojate eesmärk peaks olema inimesi aidata liikuda paremate valikute poole, näitama eeskuju, mitte stagneeruma ja seisma jäänud mõttemaailmaga inimestelt raha välja kasseerima vanu väärtusi hinnates," kostab Pello.
Kollektsiooni end on tal raske kommenteerida loomasõbralikust vaatenurgast eraldiseisvana. Lõiked ja stilistika olid Pello silmis iseenesest kenad – nii mõnigi mantel mõjus modernselt elegantsena.
Karusnahk aga polnud ainuke fopaa WOOM-il. "Kõik vast ei pannud kohe tähele, aga soovitan vaadata brändi tutvustavat klipikest uuesti ja jälgida märksõnu. Kes, aastal 2018, loetleb oma brändi võtmesõnadena üles "WHITE" (valge) eriti asetades selle valge naise näole?" küsib mees.
Vaata kogu kollektsiooni siin: