Jõulutrendide hallid kardinalid
Eesti luksusbrändi Shishi sisustuselemendid on trendide suunanäitajaks rohkem kui seitsmekümnes riigis üle maailma. Brändi kollektsioonid panevad paika ettevõte asutajad Linda Johnsen, Mart Haber ja Taivo Piller. “Ega me absoluutse tõe kuulutamisele ei pretendeeri. Teeme seda, mis just praegu õige tundub ja meid ennast köidab. Kui see klientidele korda läheb, on super,” lausub disainer Taivo Piller, kelle sõnul eristab Shishit teistest sisustusbrändidest kollektsioonide terviklikkus, küpsus ja detailirohkus.
Kollektsiooni tegemist alustatakse kaks aastat enne esitlust. “Sisekujunduses toimuv mõjutab meid kindlasti kõige rohkem,” räägib mees. Tema sõnul on tänavu moes külluslik kaunistamine. “Jõulude fookuses on vormide ja värvide rohkus ning lopsakus. Toonidest on moes punane, kuldne ja roheline.” Aastaid domineerinud valge on jäänud tagaplaanile. “Vaadatakse pigem ajalukku ja kasutatakse palju figuratiivseid ehteid. Eks kõik meie ümber tuleb ringiga tagasi. Minimalistlik, pigem-vähem-kui-rohkem-tsükkel oli päris pikk. Nii värvi kui ka vormi puhul soovitakse nüüd vahelduseks vastandit.”
Ega kodukaunistamine pole lihtne töö, kinnitab ka Piller ise, nentides, et algaja peab silmas pidama mitmeid detaile. “Nii toonide, proportsioonide kui ka materjalide omavahelist sobivust. Elu on näidanud, et kõige keerulisem on teostada üht selget mõtet. Ideid on pigem palju, aga kui need kõik ühte kompositsiooni kokku panna, siis tavaliselt ilusat asja ei sünni. Kodukaunistamine on nagu kokkamine: kui kõik laual olevad komponendid kokku segada, siis maitsvat toitu naljalt ei saa.”
Pähklipureja aasta
Kui Shishi kollektsioone valmistatakse kaks aastat ette, siis Kaubamaja jõulukampaaniaks ning kaupade sisseostuks valmistutakse aasta. “Lähtume jõulutrendide puhul eelkõige sellest, mis toimub laias maailmas. 2018. aasta kaubad valisime välja aasta alguses toimunud ülemaailmsel tuntud jõulumessil,” räägib Kaubamaja jõuluprojekti juht Margot Meus.
Tänavusteks pühadeks on Kaubamaja ammutanud inspiratsiooni minevikust: “Vintaažihõngu on tunda nii sisekujunduselementides kui ka tavapärasest suuremates jõuluehetes. Kasutusel on palju klassikalisi jõulutoone ning ehetes on märgata kerget kitši,” kirjeldab Meus. “Valikus on lustakaid ja värviküllaseid ehteid ning lõbusaid mustreid, mis ammutavad inspiratsiooni muinasjuttudest. Võtmesõnad on lapselik rõõm ja mängulisus.”