SOOVITUSED | Kuidas valida jõulukingiks just õige parfüüm?
„Lõhnad saab liigitada 5 kategooriasse: puidune, lilleline, puuviljane, vürtsine ja tsitruseline. Olenevalt maitsest ja iseloomust, tundub mõni kategooria rohkem meeltmööda kui teine, seetõttu on hea teada, milline lõhnaperekonda eelistatakse. Seetõttu tasub tarbijal meelde jätta, millisesse lõhnaperekonda senine lõhn kuulub ning oma järgmist parfüümi valides või kinkides uudistada just eelkõige selle perekonna lõhnasid,“ soovitas Kaup24 turundusjuht Giedrė Vilkė.
Vilkė kohaselt tajume ühe lõhna puhul erinevaid aroome. „Esimene aroom, mida meie nina tunnetab, kaob mingi hetk ning alles järgmise aroomi puhul tunnetame tõelist lõhna ehk siis seda, mis jääb kestab. Kuna esmane aroom kaob umbes 15 minuti möödudes, siis tasub lõhna valides rahulikult aega võtta ning erinevaid aroome tunnetada.“
Samuti on hea mõte proovida testreid või 5 ml lõhnaõli pudeleid, kuna keegi ei soovi pärast paari kasutamiskorda avastada, et äsjaostetud suur pudel lõhnaõli pole ikka see päris õige. Väikesed testripudelid aitavad kiirelt mõista, kas antud lõhn sobib ja meeldib.
Vilkė soovitab lugeda ka teiste kasutajate tagasisidet lõhnade kohta – tihtilugu saab just nii häid ideid, millist lõhna järgmiseks valida. „Sageli öeldakse, et inimene on leidnud enda õige lõhna, kui ta seda enam ise ei tunne. Seepärast on oluline saada teistelt tagasisidet ja arvamust, mis lõhn võiks just sulle sobida. Samas tasub meeles pidada, et sama lõhn lõhnab inimeste peal erinevalt, kuna meie kehakeemiad on unikaalsed,“ nentis turundusjuht, lisades, et oluline on ka lõhna õige hoiustamine. „Lõhna peaks hoidma pimedas ja jahedamas kohas ning pudel peaks olema kinni – just nii ei kaota lõhn oma omadusi,“ jagas Vilkė soovitusi.
„Lõhnasid on hea valida vastavalt hooajale, sündmusele või tujule. Näiteks päevaseks ajaks sobib hästi mõni lilleline ja magusam lõhn, õhtuks aga puidune ja vürtsine. Külma ilma puhul on hea valida tugevam lõhn ning soojemate ilmadel puhul mõni kergem lõhn,“ soovitas Vilkė, kelle sõnul on aastaid parfüümid olnud üks oodatumaid ja soovitumaid jõulukinke nii meeste kui ka naiste seas. „Üha rohkem kasvab inimeste huvi nišiparfüümide nagu Amouage, Tom Ford, Montale.
Kui üldjuhul kiputakse arvama, et nišiparfüümid on kallimad kui teadatuntud brändide omad, siis trend liigub just vastupidises suunas. Kuna nišiparfüümide erisus pole mitte nende pakendis ega brändis, vaid sisus, nende lõhnas. Eksklusiivlõhnade valik laieneb iga aasta ning samuti kasvab ka nende lõhnade tootlus massidele, mis teeb tarbija valiku veelgi laiemaks ja keerulisemaks.
„Kui pole aga soovi osta endale nišiparfüümi ning pigem eelistada turvalist valikut, siis võib alati kindel olla brändidele nagu Versace, Hugo Boss ja Calvin Klein,“ tõi Vilkė esile klientide eelistusi.