Selle aasta trendid: prillimoes teeb tagasitulekut just see põnev suund!
Instrumentarium Eesti optometrist Merle Väljari sõnas, et optikakauplusi külastavaid kliente on erinevaid, kuid ühiseks võtmesõnaks on alati parema nägemise vajadus. Prilliklaaside valikul lähtutakse eelkõige optometristide soovitusest, kuid vanuserühmiti on suurimaks erinevuseks ühevaateliste ja mitmevaateliste klaaside soetamine.
“Vanuserühm kuni 35 kannab enamasti ühevaatelisi klaase ja 35+ vanuses tarbijad eelistavad vajadusel pigem mitmevaatelisi klaase – see on tingitud ka sellest, et enamasti vajatakse siis prille nii kaugele kui ka lähedale vaatamiseks ning mitme eri prillipaari soetamine ja kandmine oleks tülikam,“ selgitas Väljari. Ta lisas, et kui klaaside valik sõltub otseselt nii silmanägemise korrigeerimise vajadusest kui ka inimese töö- ja vaba aja veetmise tingimustest, siis raamide valimisel saab iga tarbija lähtuda eelkõige enda maitse-eelistustest.
Võrreldes Eesti tarbijate raamivaliku kriteeriume näiteks Skandinaavia riikide tarbijatega, saab öelda, et meie põhjanaabrid on tagasihoidlikumad ja eestlased julgemad. “Skandinaavia disain on kogu maailmas eristuv oma lihtsate ja naturaalsete materjalide ning toonidega – see kandub ka prillimoodi, kus valikus on valdavalt mustad, pruunid, hallid, hõbedased ja valged toonid. Eesti tarbija seevastu on värvivalikus julgem, otsides glamuuri ja sädelust ehk kõike seda, mis lisaks välimusele sära,“ kirjeldas Väljari.
Prillivaliku kriteeriumid
Kui hinnata rahvusvaheliselt optikakaupluste tarbijate ostuotsuste tegemist, siis kõige suurem tarbijaskond on n-ö keskmises hinnaklassis olevatele prillitoodetele – sh pea pooled prillikandjad eelistavad plastikraame, seejärel alles metallraamiga prille ning harvem teisi lahendusi.
“Eesti tarbija ei eristu rahvusvahelisest mudelist, sest ollakse äärmiselt trenditeadlikud ning eelistatakse mugavust, mida kindlasti pakuvad enim just plastikraamiga prillid. Kuna uusi prille soetatakse aina sagedamini ning mitme erineva stiiliga, siis eelistataksegi pigem keskmist hinnaklassi, kuhu koondub ka kõige laiem tootevalik,“ selgitas Väljari.
Optometrist nentis, et ostuotsust mõjutavad nii hooajalised trendid kui ka spetsialisti soovitused – oluline on, et moes olevatest raamidest leitaks just oma näole sobiv mudel. “Tavaliselt valib tarbija esmalt eelmisele paarile sarnanevad raamid, kuid küsib siis optikakauplusest nõu, sest soovitakse värskust, kuigi uus ja eristuv tundub alguses näos veidi võõras,“ sõnas optometrist, lisades, et spetsialist aitabki siis leida kuldse kesktee, kus prillide hinnaklass, uue stiiliga prilliraamid ja inimese isikupära kooskõla saavutaksid.
2019. aastaks prognoosib Väljari suuremat comeback’i metallraamide populaarsusele ja seda nii naiste- kui meestemoes. “Domineerima hakkavad klassikalised kuldsed ja hõbedased raamid, millele lisavad aktsenti roosa, punase ja lilla-metalliga raamid. Moehitiks saavad kindlasti prillide värvilised ninapadjad ning eristuvad raamikujud – topeltsillaga aviaatorstiilist ümarate ja nurgeliste prillideni välja,“ tõi optometrist esile.