Nišibrändide käekotid on populaarsed tänu rahvusvahelistele kuulsustele ja Instagramis laineid löövatale moemõjutajatele, kes muudavad oma riietuse tänu originaalse disainiga aksessuaarile palju põnevamaks.

Meghan Markle Iirimaal Strathberry käekotiga.

Nišibrändid on käekottide turgu sedavõrd muutnud, et pea kõik võivad lubada endale ainulaadse välimusega luksuslikke aksessuaare. Kuidas nii? Üks eelis on soodne hind – nišibrändide kotid maksavad ligikaudu 180 kuni 900 eurot. See tähendab, et igaüks võib oma käevangu leida originaalse kaaslase, mis ei maksa tuhandeid ja erinevalt tuntud brändidest tekitab ka küsimuse: “Kust on pärit sinu käekott?”.

Nišibrändid kultustoodete kõrval

Kui veebipood Net-A-Porter on paisanud müüki erinevaid nišibrändide kotte, on need vahel müüdud läbi kõigest nädalaga, kuid mõned ka vaid paari päevaga.

AEGLANE TANTS: Danse Lente tuleb otse Londoni südamest ja on inspireeritud arhitektuurist. Mänguline bränd sai nime prantsuskeelse väljendi “aeglane tants” järgi.

Aastal 2017 turule tulnud Briti firma Danse Lente, mille reklaamnägu oli näitleja Maria Avdjuško modellist tütar Adele, osutus sedavõrd populaarseks, et Selfridges’i kaubamaja andis klientidele võimaluse käekotte juba enne nende esimese kollektsiooni müüki paiskamist ette tellida. Bränd on täna vaid kaks aastat vana ja juba legendaarne oma erakordse disaini poolest.

EFEKTNE ELEMENT: Cult Gaia looming on Instagrami moemõjutajate lemmik. Käekotid ongi vast fotodel efektsemad kui igapäevases elus. Cult Gaia hinnad algavad 120 eurost.

Jasmin Larian, kes lõi aastal 2012 brändi Cult Gaia, sai tungiva soovituse küsida oma loomingu eest sama suur summa, kui paljude luksusbrändide eest tuleb välja käia. “Mulle öeldi, et kui müüte oma aksessuaare odavamalt, ei leia te poodidest oma loomingut mitte kunagi sellise firmade kõrvalt nagu näiteks Gucci või Dior. Paraku on reeglid muutunud ja mängumaale on oodatud just nišibrändid. Nii müüakse Cult Gaia tooteid selliste kultusbrändide kõrval nagu Chloé, Céline ja Prada.”

KAHE ÕE UNISTUS: Beste and Merve Manastıri isa on Türgis tegelenud üle viiekümne aasta nahast toodetega. Manu Atelier sündis tema kahe tütre eestvedamisel aastal 2015. Viie aastaga on saanud nende käekottidest ihaldusväärne nišibränd. Kottide hinnad algavad kolmesajast eurost.

Kuna kvaliteet ei jää luksusbrändidele alla, tekib küsimus, kuidas saavad nišibrändid oma loomingu eest mõistlikku hinda küsida. Vastus on lihtne: neil puuduvad suurlinnades esinduspoed, mis raha neelavad. Samuti reklaamitakse tooteid sotsiaalmeedia kaudu – kui hea stiilitajuga moemõjutaja käekoti näppu haarab, garanteerib see ka populaarsuse. Lisaks Euroopale on nišibrändide tooted eriti hinnas Aasias, mis tagab omakorda kindla edu.

HOLLANDI MEELEOLU: Wandler on hollandlaste looming aastast 2011. Oma ainulaadse disaini ja erakordsete värvide poolest jäävad käekotid kohe meelde. Hinnad algavad 600 eurost.

Kuninglik puudutus

Õnnega koos on need brändid, mida kannavad kuningliku pere liikmed. Näiteks aastal 1968 kandis kuninganna Elizabeth II esimest korda Launer Londoni käekotti. Kuninganna kiindus brändi loomingusse sedavõrd, et tänaseks on tema hindamatus kogus üle kahesaja Launeri. See firma võib end juba aastaid reklaamida kui kuninglikku valikut, seda enam, et Launeri kandsid ka kuninganna õde, printsess Margaret ja Walesi printsess Diana.

Šotimaal disainitud käekotifirma Strathberry sai aga üle maailma kuulsaks pärast seda, kui Sussexi hertsoginna Meghan esimesel ametlikul üritusel nende käekotti kandis. Veebipood osteti ühe päevaga tühjaks ja pärast seda, kui hertsoginna on veel kahte erinevat Strathberry mudelit kandnud, on see üks ihaldusväärsemaid nišibrände maailmas. Kõige odavama Strathberry saab 275 euroga ja nii disain kui ka kvaliteet on tõesti elamust väärt.

Meghan Markle Iirimaal Charlotte Elizabethi käekotiga.

Eksklusiivsed pakkumised

Kui lihtne on endale tavapärase Michael Korsi, Louis Vuittoni või Gucci asemel soetada hoopis mõni nišibrändi kaunitar? Kõik sõltub mudelist ja sellest, kui populaarseks on mõni firma parasjagu kantud. Kui Sussexi herstoginna Meghan kandis Briti disaineri Charlotte Elizabethi käekotti, müüdi terve kollektsioon nii kiiresti läbi, et noore disaineri lihtsa lõikega käekotte pidi ootama tervelt pool aastat. Pärast Charlotte Elizabethi edulugu tõusis käekottide hind ka 120 euro võrra. See on vast kõige ekstreemsem näide.

Kui veebipoes on mõni erilisem bränd silma ja hinge jäänud, tasub tellida selle poe uudiskiri ja kui käekotid on kohal, tuleb lihtsalt ost sooritada.

Need, kes ei taha tervet summat välja käia, võivad samuti jääda uudiskirjale lootma, sest enamik veebipoode teeb nii-öelda kiirmüüke, kus vaid mõni tund on kaup 30 protsenti soodsam. Lojaalsemad kliendid saavad aga veebipoodide eksklusiivseid pakkumisi e-postiga. Samuti tasub alati piiluda eBay oksjoneid, kust võib soodsaid leide hankida. Lühidalt – kui oled juba nišibrändidega sinasõber, leiavad head pakkumised sind ise üles. Pead lihtsalt silmad lahti hoidma. Ühe originaalse käekoti nimel polegi seda nii palju tahetud.