“Valitud brändid on oma olemuselt tugeva disainiesteetikaga, nad ei tee mitte ilutoodet, vaid tegelevad probleemikäsitlusega. Näiteks Susimust ja Seasoned Traveler on Eestis täiesti erakordsed. Nad mõlemad on ka minimaalse kollektsioonikäsitlusega ehk kogu aeg ei pea uut kollektsiooni looma, vaid nende fookus on konkreetse toote väljatöötamisel ja arendamisel. Nad on omas kategoorias väga silmapaistavad,” selgitab brändide valikut D_O_M produtsent Piret Mägi.

D_O_M ei jälgi klassikalise moeetenduse laadi, vaid keskendub loo rääkimisele. “See on mänguline vorm, kuidas disaini tutvustada ja rõivaid presenteerida vaatemängu kaudu laiemale publikule. Samuti on kohe peale etendust laval kõikide brändide väljapanek, kus saab tooteid proovida ja disaineriga kohtuda,” lisab Mägi.

Susimust tõi lavale nii olemasoleva kollektsiooni kui ka esemed uuest kollektsioonist, mille polüamiidkiud on saadud vanade kalavõrkude ja vaipade ümbertöötlemisel. “Kui kvaliteetset toodet saab sama hästi teha ka materjalidest, mis maailmas juba olemas on, oleks patt seda mitte teha,“ tutvustab disainer Kersti Mikkov oma lavakollektsiooni uuenduslikku poolt.


Anu Rieberg looming baseerub zero-waste disainipraktikal, mis tähendab seda, et terve disainiprotsess, alustades disainist ja lõpetades pakkimisega, on jäägivaba. “Kõik lõikusjäägid on suunatud edasi kas uude disaini või kasutatud ära sellesama toote raames - lisadetailide, aksessuaaride, pakkekottidena jne. Lisaks sellele on hinna- ja hooldussilt tehtud seemnepaberile, et peale vajaliku info edastamise oleks ka nii väikesel asjal kui silt järelelu – pane see kas potti kasvama või komposteeri,” iseloomustab Rieberg oma loomingut.

Jaanus Vahtra on filmimaailmas pärjatud kostüümikunstnik, kelle loodud ja disainitud Seasoned Traveler parkad on inspiratsiooni saanud meie laiuskraadil filmimise igapäevast. Nii tehnoloogias kui kangastevalikus valitseb maksimaalne kvaliteet, millega kannatab olla külmas ja lõikava tuule käes. “Ajale kõige vastupidavamad asjad on kõige funktsionaalsemad – mugavad, läbimõeldud, ilusad, praktilised,” ütleb Vahtra oma toodete kohta.