Uuringus osalesid Virginia ülikooli naissoost tudengid, kellele esitati valeväide, et nad teevad kaasa online-kohtinguid puudutavas eksperimendis. Neile väideti, et grupp kolledži meessoost tudengeid hindab nende Facebooki profiili selle põhjal, kui suure tõenäosusega võiksid nad omavahel läbi saada.

Seejärel jagati naissoost osalejad kolme gruppi ja igale grupile näidati nelja atraktiivse meessoost tudengi Facebooki profiili. Ühele naistegrupile väideti, et tegemist on meestega, kellele naised kõige rohkem meeldisid. Teisele naistegrupile väideti, et mehed olid andnud neile keskmise hinnangu. Viimasel naistegrupil lasti aga uskuda, et mehed ei osanudki naisi hinnata või jäid nende hinnangud segaseks.

Ajakirjas Psychological Science avaldatud uuringu tulemustest selgus, et naised tundsid kõige suuremat külgetõmmet just nende meeste vastu, kelle tunnete osas olid nad ebakindlad. Müstilised mehed mõjusid naistele isegi atraktiivsemalt kui mehed, kes olid kinnitanud oma meeldimist.

Teadlased selgitasid uuringu tulemust kui "teadmatuse võlu". See tähendab, et mida rohkem kellegi peale mõelda, seda atraktiivsemaks ta muutub. Uuringus osalenud naised kinnitasid, et mõtlesid ükskõiksete meeste peale sagedamini kui teiste peale, kelle tunnete osas olid nad kindlad.

Nii et järgmine kord, kui kellestki salapärasest sisse võetud oled, tasub kaaluda varianti, kas sinu huvi mitte teadmatusest tingitud pole.

Allikas: PureWow