Kindlasti oled elus viibinud koosolekutel, mis tunduvad pealtnäha ebavajaliku aja raiskamisena. Küll aga ei tohiks sa seda kunagi välja öelda ega ka kolleegile vaikselt sositada. Psühholoog Melanie Greenbergi sõnul võib see su ülemusele jätta mulje, et sa pole tiimimängija ja et sul on enda arvates paremaid asju teha, kui koosolekul viibida.

Õpi vastu võtma kriitikat ja unusta lause "see ei ole minu süü"

Kui ülemus tuleb sinuga su tööülesannete täitmist arutama, siis vastutuse mittevõtmine on vale samm. Psühholoog selgitab, et kui sa süüdistad teisi inimesi, oled kaitsval positsioonil ning keeldud vastutust võtmast, jätab see mulje, et ründad oma tiimikaaslasi ning ei oska kriitikat vastu võtta.

Ära ütle kliendile, et tema idee on rumal

Kui sulle tundub, et klient teeb oma otsusega vea, võid oma soovitustega abiks olla, kuid kindlasti ei tohiks sa mõista anda, et klient on rumal ja sa ei austa teda. Küsi hoopis viisakalt, kas võid omapoolset lahendust pakkuda.

Väldi liigne informatsiooni jagamist personaliosakonnale

On ekslik arvamus, et personaliosakonnaga võib jagada kõike, mis su peas parasjagu toimub. Personaliosakonna töötajatel on ette nähtud eeskirjad ja kriteeriumid, millistel teemadel rääkimisest nad peavad professionaale teavitama.

Ära jaga oma ülemusega kõiki detaile

Kui su ülemus küsib esmaspäeval, kuidas su nädalavahetus möödus, ei ole vaja kõiki detaile täpsustada. Kui kahtled, mida rääkida ja mida mitte, soovitavad psühholoogid meeles pidada, et vähem on rohkem. Ole sellegipoolest viisakas, täna küsimuse eest ning uuri ka ise, kuidas ülemuse puhkepäevad möödusid.

Allikas: Reader's Digest