Me kohtusime kolledžis ja olime veendunud, et töötame suhte nimel, kui ma pärast lõpetamist kodulinna tagasi kolisin. Tal oli parasjagu käsil viimane kooliaasta, kui mina olin riigi teises otsas, kogudes reisimiseks raha kohalikus supermarketis töötades. Mind ootas ees reis Aasiasse ja me plaanisime teha jõulude ajal väikese minipuhkuse, et veeta koos kvaliteetaega enne, kui oleme viis kuud lahus.

Aga selleks ajaks, kui Pariisi reis kätte jõudis, teadsime, et meie suhe on läbi. Asjad, mis olid meid kooli ajal koos hoidnud, et kehtinud täiskasvanute maailmas. Meie mõlema jaoks tundus parem lõpetada asjad nüüd, kui piinelda senikaua, kuni suhe lõplikult hääbub. Lahkuminek oli otsekohene, nagu ikka. Mure, et mida teha reisiga, palju keerulisem.

"Mida me Pariisi suhtes ette võtame?" sosistasin nuuksatuste vahepeal torru, mõeldes rahale, mille olime juba reisipiletitele kulutanud.

Lõpuks otsustasime minna. Me olime mõlemad rahaliselt kehvas seisus ja polnud aasta jooksul puhanud. Tundus tobe lasta raisku perfektne hotellituba keset Montmartre'it, mida olime nädalaid otsinud. Mõtlesime, et naudime viimast pikka nädalavahetust koos, enne, kui meie elud eri suuntes liiguvad.

Kui ma sellest teistele räägin, lähevad inimeste silmad tavaliselt suureks. "See pidi väga raske olema!" hüüatavad nad. "Mina poleks suutnud seda teha."

Tavaliselt küsivad nad, kas me magasime (tegime seda) või kas me tülitsesime kogu aja (ei tülitsenud).

Reaalsus oli palju vähem dramaatiline. Enamjaolt veetsime aega nagu noored armunud reisil kunagi. Eksisime ära teel hotelli ja vaidlesime, kumb meist kohutavas prantsuse keeles teed küsib. Külastasime vaatamisväärsuseid ja einestasime bistroodes. Tegime koos Eiffeli torni ees selfisid ja postitasime neid Facebooki sõpradele vaatamiseks.

Sellele vaatamata oli õhus kurbust, mida me mõlemad üritasime ignoreerida. Olime kokku leppinud, et ei räägi lahkuminekust, aga see teadmine oli alati meiega. Oli kohutavalt valus, kui ületasime Pont des Artsi silda, kuhu paarid kinnitavad oma armastuse märgiks tabalukke. Me ei arutanud tabaluku ostmist, sest kui need sümboliseerisid igavikku, siis meie suhe oli juba lõppenud.

Praegu tundub, nagu oleks see nädalavahetus Pariisis olnud väga kaua aega tagasi.

Peagi tuli minu järgmine reis, kolisin teise linna ja keskendusin karjäärile toimetaja ja kirjanikuna. Kohtingurakendused olid vahepealse aja jooksul palju muutunud ja nii olin ka mitmes lühikeses suhtes.

Hoolimata sellest, et olen maailmas palju ringi reisinud, on Pariis minu jaoks alati väga erilise tähendusega. See on siiamaani olnud ainus reis, kus käisin koos inimesega, keda armastasin.

Kõik tuli mulle meelde, kui sain mõnda aega tagasi pakkumise minna tööasjus uuesti Pariisi. Muretsesin küll, et mälestused kerkivad esile, arvestades seda, et olin taaskord vallaline, aga tegelikult poleks pidanud.

Saabusin Pariisi otse seljakotireisilt Marokost. Olin surmväsinud, kuid töökohtumiste vahepeal sai mulle selgeks, et ma polnud enam sama inimene, kes viis aastat tagasi.

Selle asemel, et peljata üksinda restoranides einestamist ja ringi jalutamist, nautisin õhtusööke ja veini Notre Dame'i läheduses. Jalutasin rahulikult ringi samas raamatupoes, kus mu eks mind tookord tagant kiirustas.

Sain aru, et olin viis aastat tagasi kartnud üksinda olemist, täiskasvanute maailma, karjääri tegemist, sõpradest lahku kasvamist ja valikuid. Teadsin, et see väike hirmunud tüdruk, kes tookord seal raamatupoes oli, oleks praeguse minu üle uhke. Selle üle, kui kaugele ma olen jõudnud.