Tagasi kontorisse! Barack Obama kolm nippi, kuidas meeldejäävalt sõna võtta
1. Kujundlik kõne. Obama armastab kõnesid pidades maalida pildi, millega kuulaja suudab samastuda. Ta ei tee suuri sõnu, vaid räägib ühest konkreetsest näitest, tänu millele jäävad tema esinemised ka meelde. Näiteks valimisi võites jutustas ta loo lihttöölistest, keda ootab ees parem elu, kirjeldades nende igapäeva nii täpselt, nagu oleks tegu tema enda sõpradega, selle asemel et jutustada ühiskonna üldisest heaolust või elukvaliteedi parendamisest.
2. Kordamine. Kõnekirjutajad kasutavad sageli seda võtet. Parimaks ajalooliseks näiteks on Martin Luther Kingi 1963. aastal peetud kõne, millest on peamiselt meeles fraas “I have a dream” (“Mul on unistus”). Kordamist armastab ka Obama. Samuti kasutab Obama kolme reeglit. See tähendab, et pole vaja esitada kümmet põhjust, miks tasub ettevõttel uude masinaparki investeerida, maini vaid kolme ning ära unusta ka oma jutu alguses rõhutada, et nimetad kolm põhjust. Kuulajale jääb nõnda meelde, et räägiti kolmest olulisest põhjusest.
3. Žestid ja hääl. Kogenud kõnelejad kasutavad oma kehakeelt. Ka Obama paneb kätega žestikuleerides igale oma mõttele justkui punkti. Olulistel kohtadel tõstab ta häält, justkui joonides alla kõige tähtsamad aspektid. Need võtted aitavad sinu kui kõneleja autoriteeti tõsta, sest kuulajad tahavad kellessegi uskuda, oled sa siis riigi- või oma osakonna juht.
Allikas: forbes.com
Loe rohkem, kuidas saada suhtlemiseksperdiks!