Seda menukat parfüümi müüakse iga 30 sekundi järel ja sel on väga hea põhjus
Chanelist pole võimalik rääkida, mainimata Gabrielle’i, Chaneli moemaja loojat. Ta on küll rohkem tuntud oma hüüdnime “Coco” järgi, aga üks on kindel, Gabrielle Chanel oli moemaailma suunanäitaja. Geenius, kelle looming on tänaseni täpselt sama hinnatud nagu sada aastat tagasi. Muidugi ei ole tema esimene parfüüm, Chanel No. 5 mingi erand.
1921. aastal palus Chanel luua venelasest parfüümimeister Ernest Beaux’l lõhn, mis “lõhnaks nagu naine, mitte lillepeenar”. Coco soovis pakkuda naistele midagi, mis ei sisaldaks vaid üht või kaht lõhnanooti, mis oli tol ajal vägagi tavapärane, vaid ta unistas kunstlikust parfüümist, mis oleks nagu kleit. “Ma olen õmblejanna. Ma ei taha roose või piibelehti. Ma tahan ise loodud parfüümi.”
Beaux oli selleks väljakutseks valmis ja valmis 80 lõhnast koosnev bukett, kus hinnalised lõhnanoodid olid esimest korda ajaloos segatud aldehüüdidega (meeldivatest nootidest koosnev inimese loodud aroom) ja alguse sai midagi täiesti uut.
Chanel ei soovinud anda oma parfüümile ka tavapärast luulelist nime, vaid valis lihtsalt ühe numbri — 5. Teadaolevalt tähendas see viiendat näidist, mis Beaux Cocole esitles, aga tegelikult huvitus Gabrielle ka ise väga numbritest ja number viis oli tema õnnenumber. Ta esitles oma uusi kollektsioone samuti 5. kuupäeval, tavaliselt veebruaris ja augustis.
Valminud eliksiirist sai maailma kõige menukam parfüüm, mida saatis koheselt edu ja seda tänaseni, mil iga 30 sekundi järel müüakse üks Chanel No. 5 pudelike. Isegi tuntud staarid ei suuda sellele vastu panna. No. 5 on olnud paljude tuntud naiste lemmikparfüüm, kõige kuulsaim neist Marilyn Monroe, kes ei kandnud enda sõnul voodilinade vahel mitte midagi muud, kui just seda parfüümi. Täna on selle lõhna armastajate seas ka Victoria Beckham, Rosie Huntington-Whiteley, Eva Mendes, Nicole Kidman, Jessica Alba, Claudia Schiffer ja Celine Dion.