Beatrice, lähedalt
Pehme ja südasuviselt sooja õhuga päikeseline päev vanalinnas, üks viimaseid omataolisi sel sügisel. Jalutan intervjuuks kokku lepitud šampanjabaari Mull läbi inimtühja Pika tänava, kus varem oli raske turistigruppidest mööda pääseda. Silman Beatricet läbi ukseklaasi samal hetkel, kui õige paiga tuvastan.
Mullis meenutavad baari vaid lett, lauad-toolid ja joogikülmik. Hubane ruum on kui minikunstisalong. Seintel on riiulid, täis inspireerivaid moeajakirju ja raamatuid; pildid, millest mõni ka tema enda joonistatud; ajakirjakaaned, millel ta ise modelli ja persoonina poseerib. Lopsakad taimed. Seinal on papagoipuur, mille värviline omanik siin elab ja kelle pärast pidi keegi ka kevadise eriolukorra ajal iga päev Mullis käima. Atmosfääri täiendavad kujud ja visandid, mille päritolu, lugu ja tegelikku tähendust teab vaid siinne perenaine ise. Võtame laua ääres istet, selle kõrval on riidestange, millel ripuvad ainueksemplaridena valminud moeesemed Beatrice uusimast kollektsioonist “Revolver”.
Kõik Mullis kõneleb Beatricest kui naisest ja kunstnikust ning tema inspiratsioonist.
Beatrice liigub aeglaselt, tema jalg on suvisest traumast siiani massiivses lahases ja tundub tema välimuses selge võõrkehana.
“Šampanjat?” pakub Beatrice talle omase õrna häälega. “Jah, palun, miks ka mitte,” vastan. Ta serveerib klaasikesed, võtab istet, sätib haige jala kõrvaltoolile kõrgele puhkama.
“Terviseks!”