Selgus — midagi peab muutuma!

Kui osa kirjeldatust Helena elus ära langes ja aasta jooksul tuli korraldada kahed matused, hakkas ta märkama, et midagi on paigast ära. Ta magas öösiti vaid kolm kuni tundi ja väsimus võttis võimust. Hommikuti ärgates tundis ta, et ei jaksa voodist tõusta, kuigi pere vajas tähelepanu ning ülesanded majapidamises ja tööl kuhjusid. Tegemist oli ilmselgelt läbipõlemisega ja ellu oli vaja muutuseid.

Aeg iseenda jaoks!

Üha enam hakkas ta süümepiinadeta aega võtma iseenda jaoks. „Lähen kasvõi tunniks massaaži, kohvikusse või teen endale kohvi kaasa ja lähen jalutan üksi metsas või mere ääres,“ kirjeldas Helena ja lisas, et eriti mõnus on teha seda väga vara hommikul koos päikesetõusuga siis, kui pere veel magab. Ilma muusikata, telefonita, et lihtsalt olla omaette, vaikuses.

Vaimu hoidmine!

Vaimselt püüab Helena end tasakaalus hoida tema jaoks teraapiliste tegevuste — lugemise, muusika ja kookide küpsetamisega. Tema üks salaarmastus on kunstiajalugu. „Maailma eri paigus reisides püüan leida aega mõne kunstimuuseumi külastamiseks. Ka Eestis näiteks KUMUs käies, saabub mu sisse teistmoodi rahulolu,“ kirjeldab ta. Ta lisab, et mõtteid aitab tal korrastada ka kodu koristamine ning vaimu värskena hoida sõpradega koosveedetud aeg.

Liikumine on ülioluline!

Sport on olnud kindlasti üks Helena maandamisviise. Uneprobleemidest sai ta jagu siis, kui hakkas käima 2-3 korda nädalas crossfiti trennis.

Kontroll tervisenäitajate üle!

Mõningane mure oli Helenal veel seoses sellega, kas stressirohke periood ka organismile jälje oli jätnud. Selle asemel, et hakata kinnisilmi võtma erinevaid toidulisandeid, vitamiine ja pulbreid eesmärgiga turgutada oma organismi vastupanuvõimet, tundus Helenale mõistlik lasta hinnata, kas ja mis on üldse organismis paigast ära või puudu. „Saamaks aimu, mis mu organismis tegelikult toimub, otsustasin alustuseks hoopis organismi vastupanuvõimet hindava paketi kasuks.“

Analüüside tulemusena selgus, et hetkel on kõik hästi. Vitamiinid ja mineraalid, mis mõjutavad immuunsust, on tal igapäevase mitmekesise toitumise ja liikumisharjumustega vägagi paigas. Spetsiifilised immuunsusnäitajad olid samuti korras. „Olen kuulnud, et paljudele harrastussportlasele soovitatakse erinevate treenerite-spetsialistide poolt süüa juurde valku. Analüüs andis aga kinnituse, et saan toiduga kätte ka selle. See taaskord kinnitab, et ei ole mõtet tormata midagi lisaks sööma ja andis hingerahu, et tegelikult on organismis kõik paigas,“ rääkis Helena.

„Konsultatsiooni käigus jõudsime laboriarstiga selleni, et intensiivsematel perioodidel, kus võin tunda suuremat väsimust, peaksin jälgima, et organism saaks rohkem rauda ja vitamiin B12. Seejuures ei ole vajalik alati ulatada käsi kiirelt toidulisandite järele, vaid püüan sel perioodil süüa veidi rohkem maksa, muna või näiteks kala,“ räägib Helena ja lisab, et ühtlasi sai ta ka analüüside tulemustest kinnitust, et on siiani olnud oma keha hoidmisega õigel teel.