30.01.2021, 09:00
Toode on hea, aga pakend? Teeme selgeks, kuidas tekkis plastiplahvatus ja kui tume tulevik meid ees ootab
Nii mere- kui ka ookeanivees on plasti aina enam ning ringmajandusfondi looja Ellen MacArthuri kuulus väide, et aastaks 2050 on meredes rohkem plasti kui kala, võib tõepoolest kohutavaks reaalsuseks saada. Ka ilumaailmal lasub reostuse eest suur vastutus — õnneks on suhtumine pakenditesse juba muutunud.
FOTO:
PLASTIPLAHVATUS
Ajal, mil inimesed pesid end kas jõevees või saunas, oli tahke seep suurepärane hügieenitoode. Kui eelmise sajandi keskel hakati järjest rohkem kasutusele võtma dušikabiine, tekkis vajadus seebist praktilisema pesuvahendi järele. Duši jaoks oli vaja kaitstud pakendis ja suurele veevoolule vastu pidavat toodet ning sellega sai alguse plastpudelitesse pakendatud dušigeelide ja šampoonide buum.
MILLE JÄRGI SAAB ILUTOODE PAKENDI?
Määravaks võivad saada toote hind, valgus- ja õhukartlikkus, aga ka tootja keskkonnaveendumused.