Kui sa ei tegele probleemiga, ei saa sa sellest vabaneda... Mistõttu hakkad mõtetes selle üle pidevalt juurdlema ja mure muutub suuremaks. See on miski kuklas, mis pidevalt häirib. Kui sa surud tihti oma halbu emotsioone alla, võid varsti olla vastamisi suurenenud ärevusega, sest stressitase tõuseb; või mentaalse väsimusega, sest probleem on kogu aeg taustal tiksumas. Ka võib suureneda sinu üldine negatiivsus, sest allasurutud emotsioonide tulvas on raske ratsionaalselt mõelda. Ja võivad tekkida raskused positiivsuse säilitamisel, sest maailm tundub olevat tumedates värvides.

See isoleerib sind teistest inimestest

Inimesed kardavad tihti, et kui nad on avatud, tekib teistel nende suhtes vastumeelsus ja neist soovitakse eemale hoida. Tegelikkuses on pigem vastupidi... Empaatiavõimega inimesed mõistavad, kui nende lähedal on keegi negatiivse energiaga ja pigem soovitakse end selle eest kaitsta.

Viisid, kuidas emotsioonide allasurumine sind teistest isoleerib:

- Sa eemaldad ennast kõikidest teistest ise, sest kardad, et sa ei lähe teistele korda.

- Sul on mõnikord teiste nähes vihapursked, sest sa ei suuda allasurutud emotsioone lõputult kontrollida.

- Sa tunned ebamugavust nende inimeste juuresolekul, kellel on samuti raske.

- Sa tundud oma pidevalt kõikuvate emotsioonide tõttu kahepalgeline.

Tervis kannatab

Emotsioonide allasurumine kahjustab lisaks vaimsele tervisele ka füüsilist. Varjates oma tõelisi tundeid võid ühel hetkel hakata kogema soolestiku- ja seedeprobleeme, kaalutõusu, peavalu või lihtsalt jõuetusetunnet, et sa ei saa enam igapäevaste ülesannetega hakkama.

Kuidas sellest mustrist välja murda ja taas õnnelikumalt elama hakata?

Kirjuta! Hakka päevikut pidama. See võib tunduda tüütu ja aeganõudev, aga niimoodi saad oma emotsioone väljendada ja kui sa tõesti ei soovi end alguses teistele avada, saad vähemalt ise selgust, mis sinuga toimub.

Anna oma emotsioonidele nimed! Selle asemel, et mõelda, kui halvasti sa ennast tunned, proovi end rohkem analüüsida ja sügavuti minna, et jõuda probleemi tuumani. Miks sa end nii tunned?Muidu jääb negatiivne emotsioon pikaks ajaks kripeldama ja segama, sest sa ei mõista, kust see tuleb või mis selle põhjustas...

Tegele mõne hobiga! Inimestel, kes suruvad oma tundeid alla, oleks hea hakata tegelema mõne emotsionaalse hobiga, näiteks laulmise, tantsimise, maalimise, lugemise või sportimisega. Kõik need hobid vallandavad inimese kehas häid emotsioone.

Räägi! Enda avamine võib tunduda tõelise eneseületusena, aga kui sa leiad endale usaldusisiku ja suudad teha sammu, et talle päriselt rääkida, mis sinuga toimub, muutub koorem su õlgadel palju kergemaks.

Allikas: Power of Positivity