Breus on nõus väitega, et kofeiin on üks suurimaid une vaenlaseid, küll aga kinnitab ta, et pikal öisel unel ja pooletunnisel kiirel uinakul on suur vahe. Ta selgitab, mis toimub meie ajutasandil ja kuidas on võimalik, et peale kohvijoomist saab teha keskpäeval väikese uinaku.

Unisuse tekitab adenosiini kogunemine ajus, mis aeglustab närvirakkude aktiivsust. Kuid konks peitub selles, et närvirakkude jaoks tunduvad kofeiin ja adenosiin samasugused. „Kui vaadata adenosiini molekulaarset struktuuri ja kofeiini molekulaarset struktuuri, siis on need ainult ühe molekuli võrra erinevad," märgib Breus. Ehk siis miski, mis paneb meid magama ja miski, mis äratab meid üles, erineb strukturaalselt kõigest ühe molekuli võrra.

Kuidas on see seotud väikese lõunauinakuga?

Breusi sõnul petab kofeiin närvirakke mõnda aega, ligi pool tundi, ehk täpselt ideaalne aeg lõunauinakuks. Alles peale seda hakkab kofeiin mõjuma stimulandina ehk kehale ergutavalt.

Breusi näpunäited parima tulemuse saavutamiseks:

  • Valmista filtrikohv - kohv peaks olema kõrge kofeiinisisaldusega. Ja joo seda kindlasti mustalt.
  • Pane sisse kolm jääkuubikut, et see kiiresti jahtuks.
  • Umbes kella ühe paiku päeval (hea aeg lõunauinakuks, hiljem ei soovita Breus seda teha) joo oma tass kohvi kiiresti ära.
  • Pane äratuskell valmis, et see heliseks poole tunni pärast, ja naudi virgutavat und.

Allikas: Mind Body Green