„Keskkonnavahetus on alati vaimule hea. Laagrite puhul on väga oluliseks kriteeriumiks sobiv rutiin,“ avab Magnus lõunamaa laagrite rolli hooajaks valmistumisel. Nädala jooksul teeb mees 9–10 treeningut. „Enamasti ei pea laagris ise süüa tegema. Samuti ei ole muid suuri kohustusi, mis kodus olles tahes-tahtmata tekivad. Saab keskenduda maksimaalselt treenimisele ja taastumisele,“ selgitab Tõrvast pärit Eesti rekordiomanik, miks on vahel hea kindlaks kujunenud elu- ja treeningkorraldus vahetada mõnes muus riigis peatumise vastu.

Vigastused kuuluvad spordi juurde

Odaviskaja ettevalmistus saabuvaks kevadeks ja suveks on suures osas kulgenud plaanipäraselt. „Viimased kuus nädalat on mind kummitanud pöiaprobleem, aga vigastused käivad spordiga kaasas. Oluline on see, kuidas neile reageerida ja neist ennast mõjutada lasta. Eriti just vaimse poole pealt,“ suhtub Magnus vahepealsetesse tagasilöökidesse rahulikult. Sportlane teab, et igale mõõnale järgneb taastumine.

Talvel ja kevadel on Magnuse taustajõud olnud Chaga Healthi eliksiir, mis valmistatud kodumaistest parimatest ravimtaimedest ja mille peaosas troonib meie metsade kroonimata kuningas chaga ehk must pässik. „Ma ei taha klišeelikult kõlada, aga Chaga eliksiir on alati minu menüüs. Eliksiir on minuga isegi siin laagris kaasas. Lisaks proovin toituda tervislikult ja mitmekülgselt. Toidulisanditest võtan veel oomega-3 ja D-vitamiini,“ kirjeldab odaviskaja. Chaga Healthi eliksiiridest on tema lemmikud mustasõstramaitseline ja kibuvitsaga veganlik eliksiir.

Lihtsalt olemine

Kuigi COVID-i mõju Magnus otseselt enda vaimsele heaolule ei taju, on pinge spordiareenile tagasituleku osas ta proovile pannud. „Samas on see ka õpetanud mind mõningatest signaalidest paremini aru saama. Eriti on seda tunda hetkedel, kui asjad ei suju kõige paremini, ent samal ajal on treeningkoormused suured. Siis tulebki vahepeal võtta päev lõõgastumiseks,“ räägib Magnus endale sobivatest viisidest, kuidas vaimule ja kehale lühiajalist puhkust anda. „Mulle meeldib saun ja selle juurde ka vihtlemine, massaaž, jalutamine, hea söök, film vōi raamat ning lihtsalt olemine.“

Füüsise säilitamiseks ja vaimu erksana hoidmiseks soovitab Magnus liikuda. Sportlasena teab ta, kui olulised on mõlemad inimese üldisele heaolule. Seetõttu soovitab ta kõigil end värskes õhus liigutada nii palju kui võimalik: „Väga populaarseks on muutunud igasugused live-treeningud. Kui neid kombineerida aeroobse osaga värskes õhus, peaks päris hea ja huvitava trenni kokku saama.“