Me elame ajastul, kus vähesed meist käivad tualetis või jalutuskäigul ilma telefonita. Täpselt sama kehtib ka söömise kohta. Millal sina viimati rahulikult niimoodi lõunasööki sõid, et sa ei vastanud samal ajal meilidele, ei vaadanud sarja või ei löönud aega surnuks Instagramis? Kui sa pead selle üle pikemalt järele mõtlema, vajad kindlasti nutipaastu. Rahulikus keskkonnas mälub inimene pikemalt, tema vaimne seisund on stabiilne ja juba need kaks tegurit aitavad kaasa seedeprotsessi paranemisele.

Ära unusta seedimiseks vajalikke ensüüme

Ensüümid parandavad seedimist ja õnneks sisaldavad nii mitmedki erinevad toidud vajalikke ensüüme. Ensüümid vastutavad valkude, rasvade ja süsivesikute lagundamise eest, et keha suudaks neid omastada ja kasutada energia saamiseks, mis on oluline osa seedeprotsessist. Häid ensüüme sisaldavad näiteks kiivi, ananass, banaan, hapukapsas ja ingver.

Söö piisavalt palju kiudaineid

Kiduained hõlbustavad seedimist ehk muudavad seedimise kiiremaks. Puu- ja köögiviljad sisaldavad rohkelt kiudaineid, kuid vähe kaloreid, ehk need on ideaalsed iga toidukorra jaoks. Ega siis niisama ei korrutata, et iga inimene võiks süüa vähemalt viis peotäit puu- ja juurvilju päevas!

Joo iga päev vähemalt kaks liitrit vett

Vedelikutarbimise vajadus on iga inimese puhul erinev, aga vähemalt kaks liitrit puhast vett võiks iga täiskasvanu päevas juua. Tihtilugu juuakse tööpäevadel palju kohvi ja mõne lonksu vee võtmine tuleb meelde alles siis, kui kurk keskpäeval kuivab. Proovi endale sisse harjutada rutiin, kus sa alustad vee joomisega tasa ja targu juba varahommikul ning teed seda loomulikult ka terve päeva ja õhtu vältel.

Kui vee joomine tundub igav, lisa sinna sidrunit või midagi muud, mis maitset huvitavamaks teeks. Ja muretse endale ilus pudel!

Ära unusta probiootikume

Inimesed, kellel on seedimisega probleeme, võiksid aeg-ajalt teha läbi probiootikumide kuuri. Enne tasub konsulteerida siiski arsti või apteekriga. Probiootikumid aitavad tasakaalustada seedeprotsessi ja aidata ka puhituse ning gaasivalude korral.

Allikas: Body and soul