Põhjus, miks seda peaks tegema, ei seisne mitte ainult selles, et vesi on organismi jaoks väga oluline, vaid ka selles, et magamise ajal kaotab inimene palju vedelikku — umbes ühe liitri jagu. Seega peaksime hommikul ärgates esimese asjana organismi veevarusid täiendama.

Kohvi joomine seevastu on tegevus, mis viib organismist vee välja ja kui sa oled juba magamise ajal vett kaotanud, ei ole mõistlik hommikut alustada millegagi, mis väljutab kehast veelgi rohkem vedelikku. Kofeiin nimelt on diureetikum, mis tekitab kiiresti vajaduse urineerimise järele.

Kohvi joomine tõstab kehas kortisooli taset, mis on küll seotud ärkvelolekuga, aga samuti ka ärevuse ja stressiga, seega isegi kui sa saad energiat, kasvab sinu sees samaaegselt ka ärevus ja see ei ole miski, mida keegi meist tahaks hommikuti tunda.

Kuid hommikukohvist ei pea ilmtingimata loobuma. Oluline on, millal seda juua. Dr. Breus soovitab enne kohvi joomist kindlasti juua klaasikese toasooja vett. Ehkki paljude inimeste jaoks on vesi igava maitsega, mistõttu eelistatakse veele muid jooke, soovitab arst seda enda jaoks põnevamaks muuta. Sa võid alustada oma hommikuid ka sidruniveega või lisada sinna C-vitamiini.

On aeg uueks hommikuseks rutiiniks: kui sa oled tõeline kohvigurmaan, tee kohv hommikul ärgates valmis, aga naudi kohviaroome samal ajal, kui jood rahulikult klaasitäie vett. Siis on aeg hambapesuks, riietumiseks ja alles siis tasuks nautida oma lemmikut hommikust ergutajat.

Allikas: Well+Good