FOTOD | Karin Raski sügistalvine kollektsioon pakub vimkaga klassikuid
(4)Karin Raski bränd lähtub põhimõttest, et mood ei koormaks keskkonda, mistõttu on kollektsioonis kasutatud peamiselt kangajääke. “Praeguses kollektsioonis domineerivad täis- ja peenvill, lisaks on sametit ja puuvilla. Kangaid, mis pärinevad eri aastakümnetest, olen hoolega kogunud nii inimeste annetustena kui ka suuremate tehaste käest. Samuti olen mingil määral kasutanud uusi orgaanilisi tekstiile,” kirjeldab kollektsiooni autor. “Vahepeal oli mu stuudios piltlikult öeldes kangauputus, seega pidin materjalidega kolima kodusesse keldrisse, et neid saaks mugavalt sorteerida ja vaadelda.”
Töö sügis-talve kollektsiooniga algas tegelikult juba möödunud talvel, kohati paralleelselt 2021. aasta kevadsuvise loominguga, mil moelooja kätesse sattus puuderroosa villa krepp-kangas, mis dikteeris kogu kollektsiooni edasise käekäigu. “See oli armastus esimesest silmapilgust. Koheselt tekkis inspiratsioonipuhang peenvillaste kleitide loomiseks, kaaslasteks soojad täisvillast mantlid. Nendest moodustub kombinatsioon, mis on alati stiilne, kuid arvestab ka meie jahedate ilmastikuoludega,” räägib Karin Rask.
Kleitide ja mantlite kõrval on kollektsioonis esindatud sametist hõlmikseelikud ja kerged puuvillased pluusid. Samuti on olemas juba hitt-toodeteks kujunenud kimonod ja pükstükid. Kollektsiooni värvigamma koosneb põhiliselt murtud toonidest, mille seast leiab maalähedasi beežikaid ja halle värve, õrna roosat ja sinist, aga ka harjumuspärast musta. Klassikalistele lõigetele ja toonidele mängivad omamoodi vimka sätendavad litrid, hullud mustrid ning julge punane.
Järgmine projekt saab olema aastalõpu kollektsioon, kus kleidid ja kimonod saavad pidulikuma vormi tänu metalsetele toonidele ja säravatele kaunistustele. “Mul on palju indu edasiminekuks, sest püsiklientide ring Kalamaja Printsessi aegadest on alles jäänud ja aasta jooksul on juurde tulnud ka palju uusi huvilisi. Suurim õnn on naasevad kliendid — järelikult eelmine ost on end õigustanud, pakkunud emotsiooni ja kvaliteeti. Minu tooted on enamasti ainueksemplarid ja hooaegade ülesed, mis on mõeldud kestma mitmeid aastaid,” selgitab moelooja ise. Ta usub, et mõni ilus ja kestlik ese inimese garderoobis toob veidikene rõõmu igal ajahetkel, ka nüüd, mil ühiskond seisab silmitsi koroonapandeemia kolmanda lainega.