Eetiline ja läbipaistev tarneahel

Brändi südameasjaks on jätkusuutlike rõivaste tootmine. „Fennecfiti kangad tulevad Itaaliast ning tootmine toimub Portugalis. Rõivaste tootjaga oleme allkirjastanud ka käitumisjuhised, et tagada eetiline tootmine. See tähendab, et töökojad on reguleeritud Euroopa tööseadusele vastavalt, töötajate töötunnid jäävad normi piiresse ning kindlasti ei kasutata lapstööjõudu,“ selgitab Kool. Disainer on ka ise kindlaks teinud, et sõnad ei oleks ilusad vaid paberil: „Minu jaoks on väga tähtis, et tunneksin tootjat isiklikult. Seetõttu olen tootmist praeguseks ka kolmel korral külastanud ja veendunud, et kokkulepetest peetakse ilusti kinni.“

Birgit Kool

Fennecfit loob oma tooted suuresti taaskasutatud materjalidest, misjuures taaskasutusprotsent on hetkel 78%. „Teeme aga suurt tööd, et liikuda 100% taaskasutatud kanga peale ning otsime järjepidevalt ka organisatsioone ja koostööpartnereid, kellega üheskoos jätkusuutlikumasse tööstusesse ja keskkonda panustada,“ jutustab Kool ning lisab, et kindlasti on siht liikuda ka rahvusvahelise kandjaskonna suunas.

„Designed in Estonia“ vs „Produced in Estonia“

Viimastel aastatel on väga palju tähelepanu pööratud rõivatööstuse pahupoolele, mistõttu on Koolil hea meel, et ka Eesti brändid liiguvad üha enam jätkusuutlike otsuste suunas, ent samas ka tunnistab, et võrreldes Taaniga, kus Kool ise resideerub, on veel pikk tee minna.

„Brändidel on võimalik teha tohutul hulgal pisikesi otsuseid, mis kõik saavad olla jätkusuutlikud ja keskkonnasõbralikud. Näiteks pakendivalik, transport, toormaterjal, tootjad jne,“ räägib Kool ning juhib tähelepanu, et sektorile saavad samal ajal olulist mõju avaldada ka tarbijad ise: „Suur vahe on loosungitel „Designed in Estonia“ ja „Produced in Estonia“. Esimene ei ütle ära, kus tooted tegelikult toodetud on, kuid tihtipeale just seda kasutataksegi, varjates ära tegeliku tootja. Meie klientidena võiksime sellisel juhul alati julgelt küsida, kus taoline ese toodetud on — see annab meile brändi kohta väga väärtusliku info,“ julgustab Kool teadlikke valikuid tegema.

Astub üles XVI Disainiöö moeetendusel D_O_M


Fennecfiti toodetega saavad huvilised aga juba peagi tutvuma tulla. Esmakordselt astub bränd üles Disainiöö raames toimuval kestliku disaini moeetendusel D_O_M — Disain on moes. Mida aga publik Fennecfiti esitluselt oodata võib? „Kolm märksõna — põnevus, variatsioonid ja ettearvamatus,“ võtab Kool etenduse salapäraselt kokku.

Moeetendus D_O_M toimub 22. septembril Põhjala tehase suures angaaris, algusega kell 18.00.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena