Uuringu jaoks jagati 19 postmenopausi staadiumis naist kaheks nädalaks kolme testgruppi. Üks grupp sõi hommikuti sada grammi šokolaadi, teine grupp õhtuti samas koguses šokolaadi ja kolmas grupp ei söönud üldse šokolaadi. Naiste teisi toitumisharjumusi seejuures ei uuritud.

Mis selgus?

Kahe nädalase katse järel avastasid teadlased, et naistel, kes sõid hommikuti tükikese šokolaadi, oli tühja kõhuga vere glükoosisisaldus 4.4% madalam kui neil, kes šokolaadi ei söönud. Lisaks avastasid nad, et kui süüa hommikul või õhtul šokolaadi, oli naistel väiksem söögiisu ja nad ihaldasid vähem magusat.

“Need tulemused näitasid, et mitte ainult “mis”, aga ka “millal” me sööme, mõjutab füsioloogilisi mehhanisme, mis on seotud meie kehakaalu reguleerimisega,” avaldas neuroteadlane Frank AJL Scheer. Seega, söö pisut šokolaadi ja hoiad kehakaalu kontrolli all!

Šokolaad hommikusöögiks

Šokolaad pole just esimene asi, mis pähe tuleb, kui mõelda maitsvale hommikusöögile, aga miks mitte seda proovida? Eriti, kui tegemist on tumeda šokolaadi või orgaanilise toorkakaoga.

Kui vajad inspiratsiooni, siis lisa seda näiteks pannkoogitaigna või smuuti sisse. Kõlab ahvatlevalt, või mis?