Tervise Arengu Instituudi 2020. aasta täiskasvanud rahvastiku tervisekäitumise uuringu tulemused kinnitavad, et ebatervislik kehakaal on Eestis selgelt probleem. 31,1% inimestest on kehamassiindeksi järgi ülekaalulised ja 20,5% rasvunud. Rasvunute osakaalult on Eesti Euroopa statistikas kolmandal kohal Malta ja Läti järel. Viimase kümne aastaga on liigse kehakaaluga meeste osakaal kasvanud lausa 9%. Muret tekitab ka teadmine, et ülekaaluliste laste hulk on paarikümne aastaga kolmekordistunud.

Kui ühiskond alkoholi ja tubakatoodete tarbimisest põhjustatud tervisemuresid teadvustab, siis lisakilodest tulenevate probleemide teemal teadlikkuse suurendamisel on veel pikk maa minna. Ligikaudu pool kõikidest surmadest Eestis on tingitud elustiilist tulenevatest terviseriskidest, sh ligi veerand toitumisriskidest.

Ülekaal, eelkõige vistseraalne rasvumine, on muu hulgas metaboolse sündroomi peamiseks kujunemispõhjuseks. See ainevahetuslik häire on väga tõsine krooniliste haiguste riskifaktor, põhjustades ainevahetuslikke kõrvalekaldeid (sh diabeet, insuliiniresistentsus, kolesterooli taseme tõus), südame-veresoonkonnahaiguseid, hingamis- ja seedesüsteemi haiguseid jpm.

Küsimus pole, kas lisakilodest vabaneda, vaid kuidas

Parema enesetunde saavutamise ja terviseprobleemide vältimise huvides on tervisliku kehakaalu poole püüdlemine kindlasti oluline, küsimus on eelkõige enda jaoks sobiva meetodi leidmises. Kui inimene on ülekaaluline, siis aitab juba isegi 5%line kehakaalu langus lisakilodest tingitud terviseriske vähendada.

Liikumine on tähtis tegur, kuid ainult sellega tulemusi saavutada on väga raske – umbes 70% sõltub siiski kaalulangetamisel toitumisest. Kui elustiilimuutus ja toitumiskava järgmine soovitud tulemusi ei too, võiks otsida abi personaalmeditsiinist, et välja selgitada kehakaalu tõusu põhjus (hormonaalne tasakaal, soolestiku mikrobioom, varjatud toidutalumatus jne).

Kindlasti võiks kaaluda tervislikust seisundist lähtudes, kas paastu- või dieetkuuri läbimine on näidustatud, et keha mürk- ja jääkainetest vabastada, end paremini tunda ning lisakilosid kaotada. Alternatiivseks võimaluseks on Dr Simeonsi dieedi läbimine, mida saab inimene teha kodustes tingimustes isikliku dieedikonsultandi toel.

Kaalulangetus peab käima käsikäes harjumuste muutmisega

Ainult tulemuse saavutamisest ei piisa, sest tasakaalustatud toitumine ja tervislik eluviis peab muutuma harjumuspäraseks. Paljude kaalulangetajate suur väljakutse on tulemuse säilitamine. Üheks mõjutavaks teguriks on see, et ülekaalulisusega kaasnevad tihti fermentatiivsed häired ehk keha pole võimeline mõningaid toiduaineid seedima. Sellisel juhul on abi toidutalumatuse veretestist, et menüüd kaalunumbri hoidmise ja tervise toetamise huvides personaliseerida.

Dr Natalia Trofimova on 40-aastase kogemusega arst, terapeut, dietoloog ning loodusravikeskuse Loodus BioSpa ja Loodus Biokliiniku peaarst. Oma karjääri jooksul on ta aidanud tuhandeid patsiente, ühendades erinevaid ravivõtteid nii klassikalisest kui ka traditsioonilisest meditsiinist, loodusravist ja dieetravist. Dr Trofimova kasutab erinevate meditsiiniliste suunitlustega diagnostikavõtteid, sealhulgas lisauuringuid: toidutalumatuse, geeni- ja mikroelementide, mikrobioomi uuringuid jmt. Ta on ka menuka raamatu „Paastuga terveks” autor.

Vaata lähemalt: www.biospa.ee

Aire Kängsep, toitumisnõustaja

Mis on Dr Simeonsi dieet?

Vastab peakonsultant ja toitumisnõustaja Aire Kängsep

Dr Simeonsi dieet on kiire, lihtne ja ohutu kaalulangetuse meetod, mis on mõeldud eelkõige ülekaalulistele ja rasvunud inimestele lisakilode kaotamiseks varurasvade arvelt. Programmiga on võimalik kaotada 40 päevaga 8–15 kg. Lühema, 23-päevase perioodiga kaob keskmiselt vähemalt 5 kg. Igale inimesele on dieedi ajal määratud isiklik dieedikonsultant, kes aitab kohandada dieediprotsessi vastavalt kliendi tervislikule olukorrale, veendudes, et ei esine vastunäidustusi. Vajadusel on kliendile terviseküsimustes toeks 40-aastase kogemusega arst-dietoloog dr Natalia Trofimova.

Dr Simeonsi dieedi ajal on päevane toidukogus 1–1,5 kg ehk täiskõhutunne on tagatud ja tänu vajalikele toitainetele ei esine reeglistikku järgides näljatunnet. Kaalulangetuse etapis saab keha taldrikult sööduna ja lisaks oma varurasvadest kombineerituna päevas 2000–4500 kcal, sõltuvalt algkaalust. Kaalulangetuse tempo sõltub personaalsest ainevahetusest, tervislikust, füüsilisest ja psüühilisest üldseisundist.

Lubatud toiduainete valik on piiratud, ent selles leidub suurel hulgal köögivilju, erinevaid valguallikaid, näkileibu ning puuvilju ja marju. Dieedi läbimine ei nõua täiendavat füüsilist koormust ja kaalunumbri hoidmiseks annab parimad eeldused kaalulangetuse järgne stabiliseerimise etapp. Tasakaalustatud toitumise põhimõtete omaks võtmine on kindlasti pikas perspektiivis oluline, seetõttu saab iga kaalulangetaja ka vajalikud teadmised pärast dieeti oma tavaellu kaasa.

Kui soovid Dr Simeonsi dieedi metoodikast põhjalikku ülevaadet, osale tasuta veebiseminaril „Kuidas tervislikult ja kiirelt kaalu langetada?”.

Rahulolugarantii! Reeglitejärgsel tegutsemisel toimib Dr Simeonsi dieet väga hästi. Kui leiad 14 päeva jooksul, et meetod personaalselt ei sobi, saad 100% raha tagasi.

Dr Simeonsi dieet on mitmete tuntud inimeste kaalulangetuse saladus!

„Kaalulangetus polnud hull katsumus, vaid kulges igas mõttes lihtsalt – isegi näljatunnet ei esinenud. Pole hunnikut toiduaineid ja retsepte, vaid kindel valik ja reeglid, mis meelde jäävad. Uus eluviis on mõjunud suurepäraselt ja tohutult energiat juurde toonud, nüüd on eesmärk tervislikemate harjumuste abil saavutatut hoida. Õunapäev on kindlasti hea nipp ka edaspidi.”

- Anneli Lahe, 20 kg

„Olen oma kogemuse põhjal Dr Simeonsi dieeti soovitanud mitmetele tuttavatele. Programmiga alustamiseks peab end psühholoogiliselt ette valmistama ja leppima mõttega, et paljudest lemmikroogadest tuleb loobuda. Kindlasti nõuab selle läbimine tahtejõudu ja stabiilsust, kuid kui kõike õigesti teha, saavutab väga kiiresti hea enesetunde ja parema tervise.”

- Tiina Jantson, 10 kg

Ma ei uskunud dieedipaketti tellides, et kaalu on võimalik langetada näljatundeta – pidasin seda pigem müügitrikiks. Kuid see vastab 100% tõele ja tegelikkuses on kogu kaalulangetuse teekond olnud äärmiselt kena kogemus. Esimesest nädalast alates oli enesetunne suurepärane ja on seda siiani. Nüüd on oluline jätta ebatervislikud harjumused seljataha ja jätkata tervisliku eluviisiga.”

- Eeva Helme, –18 kg