Must sõstar, mesi, apelsinilehed, vürtsköömen, tammesammal, papüürus, tsiibetkassi eritis... näiteks need, kõik koos, kängitsetud klaaspudelikesse. “Nišiparfüüm on teraapiline luksustoode, mille abil viia end eri rollidesse,” tõdeb parfüümimaag Kai Laidla (36), kes on pühendunud just eriliste lõhnade tutvustamisele.
Viimase seitsme aasta jooksul on Kai korraldanud parfümeeritud kokteiliõhtuid ja õhtusööke, viinud läbi performatiivse etenduse “Odööride öö” ning vallalistele mõeldud üritustesarja “Feromoonide pidu”, mis partneri valikul keskendub haistmismeelele. Projekti Nuhe raames tegeleb ta aroomteraapiliste ruumilõhnastajate loomisega. Kai asutatud Ambra parfüümistuudiost saab soetada tema väljavalitud nišiparfüüme.
Kai, kui palju on sul endal parfüüme?
Oleksin võinud selle summa eest teha korteri sissemakse. Kõik ei ole sugugi nišikad, on ka tavaparfümeeriat, kuid viimase kümne aasta jooksul ma ei ole ühtegi uut väljalaset ostnud. Mulle meeldivad lõhnamaailmas 1980ndad, 1990ndad ja 2000ndate algus — hoian neid alles, et parfüümikoolitustel ajajärke tutvustada.
Kui aldis on eesti inimene hästi — ja eriliselt — lõhnama?