Punguv ja pulbitsev, juhuse sekkumisega — aasta kaalukaima moeauhinna Kuldnõela pälvinud moedisainer Triinu Pungits (41) lähtub luues tunnetusest.
Pärast Triinu šõud TFW avagalal paiskus kohalikku sotsiaalmeediasse kummaline kõnnak: võnkumine, põlved väljapoole, Doja Cati sugereeriva korrutamise “Woman-woman-woman” saatel. Lisaks olid Triinu modellidel täiuslikult punaseks maalitud tagurpidi huuled ning patsipunutised liibumas mööda päid nagu taltunud Medusadel. Ja need rõivad — kribumustriline tekstiil kõrvuti üleelusuuruste kudumitega, millel mehed ja ahvid. Pöörane!
Kohvikusse siseneb Triinu peaaegu märkamatult. Tema hääl on rahulik ja tumepunane kampsun vaid rõhutab pühapäevaõhtu sumedust.
Triinu, auhinna vastuvõtmisest on nüüd üle kuu aja möödas. Kuidas läheb?
Kavandan kostüüme Riias, Läti Rahvusteatris lavastusele “Mees, kes teadis ussisõnu”. Laiemalt on mu elu aga muutumises, ümbermõtlemises, mis puudutab minu varasemat loomet. Tegelen inventuuri, korrastamise, äraviskamisega. Mu eriala on hästi materiaalne ning pea 20 aastat tegutsemist pikk aeg, maast laeni riiulid, kastid täis asju on seisev energia. Sooviksin vanad kollektsioonid pärandada ehk oma lastele, aga see tähendaks neile ju kohustust.
On su kollektsioonides algusest praeguseni mingi läbiv joon, mõtteline punane niit?