Seega on melatoniinil oluline roll üleüldises tervises. Kuigi inimese keha toodab ise loomulikult melatoniini, müüakse seda ka apteegis ilma retseptita. Melatoniini tuleb lisaks võtta aga väga hoolikalt, kuna võid endale lõpuks teha hoopis kahju kui kasu.

Melatoniini võtmine tuleb ajastada täpselt, muidu võid enda ainevahetust aeglustada nii, et see väljendub lisakilodes. Melatoniini võttes saadad ajju sõnumi - nüüd tuleb organismi tööd aeglustada, et varsti uinuda. See tähendab, et ka seedimine aeglustub. Kui sööd õhtust näiteks pool kaheksa ja võtad melatoniini juba kell kaheksa, siis asud asjata seedimist aeglustama, mis võib väljenduda lisakilodes. Sellisel juhul tuleb õhtust varem süüa või hiljem melatoniini võtta. Pealegi ei tohi melatoniiniga üle doseerida, kuna vastasel juhul asub su keha seda vähem tootma ning melatoniini lisadoosita on keeruline uinuda.

Kui sul on siiski uneprobleemid, tasub melatoniini lühiajaliselt kasutada. Siiski tasuks kõneleda oma perearstiga. Vahepeal piisab heaks uneks juba sellest, kui lülitad kõik ekraanid tunni-kaks enne uinumist välja ja loed raamatut, mediteerid või jood tassi sooja kofeiinita teed.

Allikas: Mindbodygreen

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid